Actualitzat 06/07/2014 10:06

El Cirque du Soleil desplega el seu missatge ecologista en la seva estrena mundial a Andorra

Estreno mundial del espectáculo 'Scalada Mater Natura'
TURISME D'ANDORRA

ANDORRA LA VELLA, 6 jul. (EUROPA PRESS, de l'enviada especial Natalia Costa) -

El Cirque du Soleil ha desplegat aquest dissabte el seu missatge ecologista de la mà de l'estrena mundial 'Scalada Mater Natura' en un espectacle dissenyat especialment per al Principat, que ha congregat al Parc Central d'Andorra la Vella (Andorra) unes 5.000 persones.

La història comença amb una parella d'excursionistes que són engolits per la terra després d'arrencar una flor, el que desperta els elements de la naturalesa en una reivindicació ecologista plena de voluptuositat i acció.

Amb 14 números acrobàtics i més d'una hora de durada, la proposta circense ha portat al país veí una reinterpretació en clau naturalista dels seus principals atractius turístics més enllà de les neus: les seves aigües, flors, cels, roques, arbres, camps i sòls.

Han donat vida a aquests elements de la naturalesa una trentena de valents artistes, atrevits en les seves especialitats --com pèndol, trapezi, corda vertical, entre d'altres-- totes elles elevades en un escenari a 19 metres d'altura davant d'un abarrotat públic.

'Scalada Mater Natura' es repetirà durant 17 funcions previstes cada dimarts, dijous, divendres i dissabtes fins el 2 d'agost en aquest escenari a l'aire lliure, que té 3.000 localitats dret --gratuïtes-- i 2.000 seients --a 15 euros--.

Segons ha explicat en declaracions als mitjans el ministre de Turisme i Medi Ambient andorrà, Francesc Camp, la inversió del Govern d'Andorra en aquest espectacle ha estat aquest any entorn de 2,7 milions d'euros, a més d'haver-se ampliat el nombre de funcions de 10 a 17.

Camp ha concretat que el retorn econòmic de programar el Cirque du Soleil a Andorra va ser l'estiu passat de 7 milions d'euros, amb un 80% de pernoctacions d'entre dos i tres dies.

De fet, aquest espectacle és la reedició de l'experiència iniciada l'estiu passat de la mà de la internacional marca circense, que va captar l'atenció de 47.000 espectadors i va aconseguir un 92% d'ocupació, a més de ser pionera per celebrar-se a l'aire lliure --cosa que només fa el Cirque du Soleil al Quebec (El Canadà)--.

Segons ha dit, si l'ocupació normal el juliol oscil·la entre el 55% i el 60%, l'any passat va pujar entre cinc i deu punts gràcies a la programació del primer 'Scalada', embastat llavors com una història d'amor entre les quatre estacions de l'any i un grup d'estiuejants.

PORTAVENTURA, "UNA COMPETÈNCIA FEROTGE"

Preguntat sobre l'imminent desembarcament del Cirque a Portaventura (Tarragona), Camp ha explicat que va significar una parada temporal en les negociacions amb la multinacional circense.

Tot i això, després es va reprendre el projecte: "Som conscients que és una competència ferotge, però hem d'acceptar-ho", ha dit Camp, que ha emmarcat aquesta ferocitat especialment en el terreny de la promoció comercial.

"No veiem massa clar que hi hagi els dos espectacles", ha conclòs el ministre apel·lant a les dues hores de distància entre els dos emplaçaments, i ha expressat el seu desig que la relació amb el Cirque du Soleil es consolidi en el temps, malgrat la imminència de les eleccions al país.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés