Publicat 25/04/2025 16:00

Cinc detinguts a Tarragona, Barcelona i Múrcia per presumpte tràfic d'armes

Armes intervingudes en l'escorcoll
GUARDIA CIVIL

TARRAGONA 25 abr. (EUROPA PRESS) -

La Guàrdia Civil va detenir el 10 d'abril a Canovelles (Barcelona), Aiguamúrcia, el Pla de Santa Maria i el Pont d'Armentera (Tarragona) quatre presumptes integrants d'un grup criminal i el 23 d'abril el seu líder a Múrcia, per suposadament vendre armes a les províncies de Tarragona, Lleida i Barcelona.

El grup suposadament comptava amb persones que adquirien les armes de manera legal (testaferros) per passar-les al mercat negre, segons ha informat la Guàrdia Civil aquest divendres en un comunicat.

La investigació indica un mínim de 18 armes introduïdes al mercat negre, que després es venien principalment a narcotraficants per robar partides de contraban de droga, revenges amb rivals o defensar les seves plantacions o magatzems.

Els agents van intervenir 3 rifles tàctics (versions civils de fusells d'assalt), 4 armes curtes (2 pistoles i 2 revòlvers), una escopeta prohibida de canons retallats, una escopeta de caça, més de 700 cartutxos de diferents calibres, carregadors i armes blanques prohibides.

Mitjançant la col·laboració amb els Mossos d'Esquadra, s'han recuperat 9 armes de foc destinades al mercat negre.

Contador