BARCELONA 1 jul. (EUROPA PRESS) -
La plataforma de docents Ciències en Perill ha reclamat "canvis estructurals i voluntat política" davant dels mals resultats de les avaluacions de final d'etapa 2024-2025, que mostren que els alumnes catalans de 6è de Primària i 4t d'ESO segueixen empitjorant en competències com a Llengües, Matemàtiques i Ciències.
En un comunicat aquest dimarts, l'entitat afirma que el Departament d'Educació i Formació Professional de la Generalitat insisteix a "aplicar les mateixes mesures fallides de sempre, com a més formació per al professorat o canvis curriculars genèrics, sense anàlisi prèvia ni propostes concretes".
També critica que Catalunya sigui actualment la comunitat autònoma "amb menys hores de ciències en l'educació obligatòria" i adverteix que també ho serà al Batxillerat si no es revisa la decisió de fusionar les ciències en el primer curs d'aquesta etapa educativa.
En aquest context, Ciències en Perill insta a impulsar "immediatament" mesures com incrementar la dotació horària en ciències en totes les etapes educatives, implantar matèries comunes d'alfabetització científica a 4t d'ESO i Batxillerat o currículums basats en idees clau i que permetin una progressió de l'aprenentatge.
Així mateix, demana matèries de ciències amb espai i identitat pròpia, no dissoltes en franges que dificultin el seguiment de continguts, i una oferta formativa específica i voluntària en didàctica de les ciències.