Publicat 29/04/2022 15:20

Cervera anuncia 24 milions per augmentar les places de serveis a persones amb discapacitat

La consellera de Drets Socials, Violant Cervera
GENERALITAT

GIRONA 29 abr. (EUROPA PRESS) -

La consellera de Drets Socials de la Generalitat, Violant Cervera, ha anunciat aquest divendres una partida de 24 milions d'euros per augmentar el nombre de places de serveis per a persones amb discapacitat a Catalunya.

Ho ha dit en una roda de premsa després de participar en la reunió del consell de govern de l'Ajuntament de Sant Gregori (Girona) en la qual ha concretat que augmenten en 385 les places de residncia i llar residncia i en 415 les places en serveis d'atenció diürna.

A més a més, l'executiu catal amplia el suport a l'autonomia de la prpia llar amb 200 nous beneficiaris i augmenta les hores dels centres de desenvolupament infantil i atenció preco (CDIAP) en 191.468 hores d'atenció a menors d'entre 0 a 6 anys.

Cervera ha explicat que amb aquest pla volen reduir el 17% de les llistes d'espera a residncies de persones amb discapacitat tot i que ha aclarit: "Som conscients que amb aquest creixement no arribem a la totalitat d'acabar amb les llistes d'espera".

La titular de Drets Socials ha remarcat que reduir aquestes llistes d'espera és una "prioritat" per al seu departament i amb aquesta acció que ha anunciat el que volen és assentar les bases per posar fi a aquestes llistes.

Per demarcacions, Barcelona tindr 513 places, Lleida 68 places, Girona 99 places, Tarragona 80 places i Terres de l'Ebre (Tarragona) 41 places: "La nostra voluntat és fer aquest increment de places de manera territorialitzada", ha assegurat Cervera.

Contingut patrocinat