Actualitzat 13/06/2018 14:09

El centre de Torreferrussa triplica la capacitat de les seves instal·lacions de cria del tritó del Montseny

Aquari de Torreferrussa
GOVERN

BARCELONA 13 juny (EUROPA PRESS) -

El Centre de Fauna de Torreferrussa, a Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona), ha triplicat la capacitat de les instal·lacions de cria del tritó del Montseny, amb 240 nous aquaris, ha informat aquest dimecres la Conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat en un comunicat.

S'ha construït una sala nova d'uns 70 metres quadrats, amb 240 aquaris nous, que se sumen a la instal·lació existent, d'uns 30 metres quadrats, que disposa de 100 aquaris més, la qual cosa suposa triplicar-ne la capacitat existent.

L'ampliació d'aquest espai permet generar noves parelles que ponen uns 40 ous anuals, dels quals prosperen prop del 50%.

Les tasques per habilitar la nova instal·lació van començar al juny, i de novembre a gener es van instal·lar els aquaris, i al març es van començar a traslladar exemplars des de la instal·lació existent a la nova.

El centre acull actualment 900 exemplars de tritó del Montseny i impulsa des del 2003 un programa de cria en captivitat, en el qual l'any 2013 s'hi va sumar el Zoo de Barcelona i el Centre de Fauna de Pont de Suert (Lleida), que tenen en marxa l'ampliació d'instal·lacions per multiplicar-ne la capacitat.

Contingut patrocinat