Celaá veu l'adoctrinament com "un mantra abstracte": "L'origen de la crisi catalana no es troba en els nens"

Celaá dice que la voluntad del Gobierno es "transferir a Euskadi las siete mater
Eduardo Parra - Europa Press
Publicat 12/3/2019 12:53:15CET

MADRID, 12 Març (EUROPA PRESS) -

La ministra d'Educació i portaveu del Govern espanyol, Isabel Celaá, considera que les acusacions sobre un suposat adoctrinament a les escoles catalanes són "un mantra, permanent, abstracte i intangible" i ha assegurat que l'origen del conflicte català "no es troba en els nens", sinó "en els adults".

Per a Celaá "el sistema educatiu espanyol té tots els recursos legals i constitucionals per preservar el dret a l'educació de qualsevol alumne en qualsevol part del territori" i ha lamentat que "allà on entra la llengua catalana" s'acusa d'adoctrinament.

"Ens hem trobat amb un mantra permanent, abstracte i intangible a Catalunya, després a València i ara a Balears", ha explicat Celaá en una entrevista a TVE recollida per Europa Press, que ha recordat haver estat acusada de manera desmesurada d'inacció en l'adoctrinament quan no feia ni un mes que era ministra.

En la seva opinió, en una societat oberta com l'espanyola "és molt difícil pensar en adoctrinament" i ha apostat per "corregir" si s'"observen males pràctiques concretes". La titular d'Educació ha qüestionat que es vegi l'"adoctrinament en abstracte" com si fos l'"origen dels mals o de la crisi a Catalunya".

Per aquest motiu, Celaá considera que "la prudència, la moderació i la racionalitat sempre és una bona recepta per tractar aquests assumptes".

Pel que fa a l'educació especial, la ministra ha reiterat que el Govern central no preveu el tancament de centres d'educació especial per a persones amb discapacitat, sinó que l'objectiu és "incorporar-les a centres ordinaris amb prou recursos " com recomana l'ONU. "No seran tancats (els centres especials), això és un falsedat", ha reiterat Celaá.

Així mateix, ha defensat la "gran estabilitat" del sistema educatiu espanyol des dels anys noranta "interrompuda clarament per la LOMCE, en vulnerar la igualtat d'oportunitats". Celaá ha aconsellat "fugir del mantra que a Espanya no hi ha possibilitat de pactar" un model educatiu i ha defensat la reforma de la llei educativa (LOMLOE) que "segueix construint consens i que aspira al fet que tothom pugui opinar en la tramitació per poder arribar a conciliar la complacència amb el sistema educatiu".

La ministra ha reiterat el compromís de l'Executiu socialista amb l'escola pública encara que ha precisat que aquest suport "no vol dir que estigui en contra de la concertada". "No són enemigues, són aliades però l'eix vertebrador del sistema educatiu ha de ser l'educació pública, perquè és obligatòria i serveix per al centre de les ciutats però també en la insularitat o la ruralidad", ha conclòs Celaá.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.