Publicat 17/04/2020 19:53

Celaá defensa flexibilitzar els criteris d'avaluació per "protegir als alumnes més vulnerables"

Un nen estudia i fa els deures a casa a Madrid per la suspensió de les classes pel coronavirus.
Eduardo Parra - Europa Press

MADRID, 17 abr. (EUROPA PRESS) -

La ministra d'Educació i Formació Professional, Isabel Celaá, ha defensat la flexibilitzar els criteris d'avaluació d'aquest curs escolar per "protegir als alumnes més vulnerables" després de la suspensió de les classes pel coronavirus que ha forat a traslladar la docncia per mitjans telemtics des de la declaració de l'estat d'alarma.

En una compareixena en el Palau de la Moncloa, la segona en els últims tres dies, la ministra ha dirigit un missatge a la comunitats autnomes que es resisteixen a adherir-se a la proposta del Ministeri d'Educació per facilitar la promoció de curs dels estudiants i dedicar el tercer trimestre escolar al refor i reps de continguts.

"Hem d'estar a l'altura i respondre les necessitats de la comunitat educativa", ha dit aquest divendres Celaá, assegurant que el Govern central seguir treballant per aconseguir el major acord possible amb les comunitats autnomes.

En la compareixena a Moncloa, Celaá ha recordat que aquest passat dimecres, durant la reunió telemtica de la Conferncia Sectorial d'Educació convocada per abordar la manera d'afrontar el final del curs sense classes presencials, va haver-hi un "acord que totes les comunitats autnomes sense excepció van compartir en la seva filosofia".

Celaá ha reconegut, no obstant aix, que mentre "la immensa majoria de les comunitats s'han adherit a l'acord en la seva integritat, unes altres, les menys, han mostrat la seva disconformitat amb algun dels punts".

Es tracta d'Andalusia, Castella i Lleó, Euskadi, Comunitat de Madrid i Regió de Múrcia. Quatre d'elles, les governades per Partit Popular i Ciudadanos, han reclamat al Ministeri d'Educació que estableixi criteris comuns de promoció, titulació i permanncia per al conjunt de les comunitats autnomes. Euskadi, per la seva banda, governada pel PNB, allega que seguir el seu propi pla.

En una entrevista a Europa Press, Celaá remarcava aquest dijous que "no correspon al Ministeri" fixar un nombre de suspensos amb el qual els alumnes poden promocionar o titular aquest curs escolar perqu aix ho estableix la llei orgnica d'educació. Un argument que ha repetit en la seva compareixena de premsa a Moncloa.

"No correspon al Ministeri fixar el nombre de suspensos perqu l'acord no altera la legislació bsica", ha dit Celaá, que defensa el sentit de la seva proposta per "alinear" als docents de tota Espanya a l'hora de "adaptar les circumstncies existents" a l'avaluació d'aquest curs.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés