Publicat 14/10/2015 13:02

Cebrián (Prisa) veu improcedent adjudicar llicències de TDT abans d'unes eleccions

BARCELONA, 14 oct. (EUROPA PRESS) -

El president executiu del Grupo Prisa, Juan Luis Cebrián, ha considerat aquest dimecres improcedent i un "disbarat màxim" adjudicar llicències de TDT a algú en plena precampanya, i ha criticat que no hi hagi cap informe previ d'una autoritat reguladora com la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

A una conferència al Fòrum de la Comunicació, organitzada pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), ha retret que, en un període electoral tan confús, que el Govern espanyol "per ordeno i mano atribueixi els canals és improcedent".

Ha remarcat que en el plec de condicions s'establia el pluralisme en la concessió dels nous canals, cosa que no creu que s'estigui produint si finalment s'adjudiquen a operadors com Mediaset o Atresmedia -sense citar-los explícitament-, que ja tenen llicències.

Cebrián ha afirmat que hagués estat millor deixar l'adjudicació "per a un període postelectoral i que es complissin el plec de bases i les directives europees".

Ha anunciat que si finalment es produeixen les adjudicacions, Prisa recorrerà per la via contenciós administratiu i demanarà mesures cautelars perquè, segons ell, l'Estat de Dret "és per a tots".

TELEVISIÓ DE PAGAMENT

A la conferència, amb el títol 'El futur de la televisió de pagament i els continguts premium', Cebrián ha assegurat que el contingut és bàsic i ha remarcat que "la televisió de pagament no serà per televisió" sinó per qualsevol plataforma buscant diferenciar-se per la qualitat dels continguts.

Ha remarcat que els continguts els marca ara l'audiència i que aquests canviaran en funció del comportament de l'audiència, ja que els hàbits de consum de televisió han variat substancialment els últims anys.

Cebrián ha considerat que la multitud de plataformes pot ser una oportunitat per als creadors, ja que es necessitaran continguts per a televisió, webs o smartphones, i ha lamentat que "s'ha perdut molt el temps" en l'expansió internacional.

Ha assegurat que la culpa d'aquesta pèrdua de temps no és només dels polítics o les normatives, sinó també del sector, i ha lamentat que no s'hagi aprofitat més un mercat castellanoparlant de 500 milions de persones: "No ocupem el lloc que hauríem d'ocupar".

Malgrat l'impacte de les xarxes socials, ha afirmat que la presència del periodista professional continuarà sent important i ha augurat que el periodisme de qualitat d'investigació i el de dades tindrà "un futur important".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés