Publicat 18/2/2020 13:50:35 +01:00CET

CCOO veu un "primer pas positiu" el decret d'admissió d'alumnes del Govern

El conseller d'Educació, Josep Bargalló, i el vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, en un ple al Parlament de Catalunya, a Barcelona /Catalunya (Espanya), a 11 de febrer del 2020.
David Zorrakino - Europa Press

BARCELONA, 18 febr. (EUROPA PRESS) -

CCOO de Catalunya ha considerat aquest dimarts un "primer pas positiu" el redactat del projecte de decret d'admissió d'alumnes que prepara la Conselleria d'Educació de la Generalitat, però ha lamentat la falta de diàleg previ amb tots els agents educatius.

En un comunicat, ha assegurat que el decret permet començar la planificació de l'oferta educativa, suposa una defensa de la coeducació i un "avanç important i necessari" en l'escolarització educativa de l'alumnat amb necessitat de suport educatiu.

No obstant això, ha lamentat la falta de diàleg previ amb tots els agents educatius, la tramitació d'urgència i la inexistència d'una memòria pressupostària, "imprescindible per a les polítiques compensatòries".

CCOO ha demanat "defugir els intents de presentar-ho com la solució a tots els mals de l'educació o com una amenaça per al conjunt del sistema".

La central ha demanat la màxima participació sindical en la redacció final i seguiment d'aquest decret, el no tancament de línies, un compromís ferm d'estabilització del personal més gran de 55 anys i la jubilació parcial anticipada per als treballadors que es regeixen pel règim general de la Seguretat Social.

CCOO ha instat el Govern a assumir públicament un compromís amb terminis concrets de desenvolupament integral del Pacte contra la segregació escolar impulsat pel síndic de greuges, que ha d'incloure mesures com una inversió educativa del 6% del PIB, reducció de ràtios i diàleg amb els agents educatius.