Actualitzat 21/09/2018 14:31

La CCMA forma els professionals per identificar 'fake news' i verificar la informació

Saül Gordillo (Catalunya Ràdio) Vicent Sanchis (TVC) Núria Llorach (CCMA)
EUROPA PRESS

Veu "bons aliats" en les noves plataformes de continguts com a font d'ingressos

BARCELONA, 21 set. (EUROPA PRESS) -

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) ha format un centenar de professionals de televisió i ràdio en tècniques per identificar 'fake news' i verificar informacions d'Internet, i al novembre s'ampliarà amb dues formacions més, ha explicat a Europa Press el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo.

En comissió de control a la CCMA al Parlament, ha explicat que, quan aquests procediments s'incorporin a les rutines periodístiques, la corporació sol·licitarà adherir-se a la Fact Checking Network, una iniciativa internacional líder en aquesta verificació i que "reafirmarà el compromís" de l'ens.

Han creat un equip que aborda les 'fake news' i que ha fet aquest pla de formacions, en les quals participaran periodistes, productors i documentalistes que des del 2016 han participat en equips de rastreig i verificació d'informació de xarxes en "dies d'especial càrrega informativa", com nits electorals, l'accident d'avió de Germanwings i l'1-O.

S'incorporaran tecnologies que comproven el geolocalizador de les imatges, la seva data i si ja s'havien publicat, i, a més d'altres tècniques digitals, fan servir la verificació humana, contactant amb les fonts, i seguint guies del projecte FirstDraft, liderat per entitats entre les quals hi ha la Universitat d'Harvard.

MITJANA DE 49 ANYS

La diputada d'ERC Raquel Sans ha preguntat què faran davant l'envelliment de la plantilla, d'una mitjana de 49 anys segons la presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach, que ha respost que comparteixen la preocupació per les properes jubilacions però que ha avisat que tota mesura "que impliqui una ampliació significa una dotació pressupostària".

Han obert converses amb els responsables de funció pública per veure si poden crear nous llocs dins de les limitacions actuals, i també estudien procediments de jubilacions parcials, encara que ha destacat que l'edat en alguns àmbits "és un avantatge".

En preguntar-li David Pérez (PSC) per la situació financera de la CCMA, Llorach ha contestat que aquest any han tingut una aportació extraordinària de 20,4 milions d'euros per cobrir despeses de l'IVA, després de l'"enèsim canvi", aquesta vegada legislatiu, i ha afegit que els ingressos per publicitat han caigut també en la resta de ràdios i televisions i només augmenten a Internet.

NETFLIX I RAKUTEN

El director de TVC, Vicent Sanchis, ha destacat, davant d'aquesta preocupació pels ingressos, la "bona predisposició" de plataformes com Netflix per comprar drets d'emissió de sèries de ficció, com recentment 'Benvinguts a la família', mentre que Rakuten s'ha interessat en coproduir i Movistar en altres formes d'aprofitament de sèries.

Sobre els nous formats en línia i plataformes de continguts, ha reflexionat que "de vegades no es pensa que poden ser bons aliats si treballem entre tots", i, amb Gordillo, ha relatat l'aposta de la CCMA per ser a Internet, amb bons resultats, per exemple en Spotify, que atreu més el públic jove.

A preguntes de Marta Ribas (CatECP) sobre la situació del canal Súper3, el responsable de la televisió pública ha dit que es plantegen destinar a aquest canal una part del que actualment es destina a TV3, després que aquest any s'hagi reduït l'ingrés al canal infantil, que està "en una situació molt dura" pels canvis en el consum de mitjans cap al digital.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés