Publicat 15/02/2019 15:26

La CCMA destaca la "gran acceptació" de la cobertura sobre el judici

Saül Gordillo, Vicent Sanchis i Núria Llorach
EUROPA PRESS

Cauen un 4,2% els ingressos publicitaris de la CCMA el 2018

BARCELONA, 15 febr. (EUROPA PRESS) -

La presidenta en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Núria Llorach, ha subratllat aquest divendres la "gran acceptació" de l'audincia de la programació de la corporació en l'inici del judici oral als dirigents sobiranistes.

En la comissió de control a la CCMA al Parlament, ha afirmat que el 3/24 ha aconseguit la millor audincia de la temporada, ha obtingut una quota d'audincia del 31% en alguna edició del 'TN Vespre' i s'ha doblat l'audincia en els mitjans digitals.

El diputat del PSC David Pérez ha demanat no tocar gaire la graella de TV3 amb el judici perqu, en la seva opinió, pot tenir efectes a mig i llarg termini, a la qual cosa el director de TVC, Vicent Sanchis, ha afirmat que comparteix aquesta preocupació i que només es preveu fer en aquesta fase inicial del judici.

El diputat de Cs Nacho Martín ha criticat que, amb la cobertura del judici, TV3 est sent una "maquinria d'agitació i propaganda", a la qual cosa Llorach ha contestat que se'n far una cobertura mplia a totes les plataformes, sobretot al 3/24, "sense manipular la realitat".

Cs també ha criticat una entrevista que es va dur a terme al director de l'Oficina de Drets Civils i Polítics, Adam Majó, i ha retret un gag del programa 'Polnia' que, segons el partit, és "insultant" per a la formació.

FAQS

El diputat de JxCat Josep Riera ha mostrat la seva preocupació pel fet que una part de l'audincia "sembla que ha desconnectat" del programa 'Preguntes freqüents' (FAQS) després del canvi de presentadora, davant de la qual cosa Sanchis ha demanat esperar unes setmanes per extreure'n conclusions.

Ha adms una caiguda de l'audincia, en un dels programes provocada per la coincidncia amb la gala dels Premis Goya, per ha assenyalat que la seva principal preocupació és la "quantitat de falsedats" sobre la substitució de Laura Rosel per Cristina Puig.

INGRESSOS PUBLICITARIS

Els ingressos publicitaris de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) han caigut un 4,2% el 2018 respecte a l'any anterior, la qual cosa suposa prop de 2,4 milions menys, ha explicat Llorach.

Ha detallat que els ingressos publicitaris en televisió van baixar un 4,2% i en rdio un 11%, per van augmentar un 9,2% en mitjans digitals, per la qual cosa ha dit que hi influeixen diversos factors, entre ells les "prctiques del duopoli" Atresmedia i Mediaset que en dificulten el creixement.

Ha explicat que s'ha creat un rea en la CCMA per diversificar els ingressos, perqu en puguin venir d'altres mbits, i Pérez (PSC) li ha retret que els ingressos publicitaris van "de caiguda" quan l'audincia va bé.

Llorach ha afirmat que encara no té resposta del Govern catal davant de la petició d'una aportació extraordinria de 23,5 milions d'euros per fer front als canvis de criteri de l'IVA i de les despeses de personal relacionades amb l'aprovació de dos decrets estatals de retribució d'empreses del sector públic.

La presidenta de la CCMA s'ha comproms a desenvolupar un pla d'igualtat de l'empresa, perqu actualment "no en té i n'hauria de tenir", i ha explicat que ja hi treballa amb el comit d'empresa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés