Publicat 09/02/2019 11:29

El CCCB dóna un salt a la xarxa amb un 22% més de visites i més hores de permanncia

CCCB - Centre de Cultura Contempornia de Barcelona
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA, 9 febr. (EUROPA PRESS) -

El Centre de Cultura Contempornia de Barcelona (CCCB) ha donat un salt a la xarxa amb un 22% més de visites a les seves pgines web, així com un creixement del 58% de les hores de permanncia en els continguts que ofereix el centre, ha explicat a Europa Press la coordinadora general, Elisenda Poch.

El centre de pensament no posseeix una collecció prpia d'art, com podria tenir un museu, per compta amb un patrimoni que sorgeix de les exposicions, debats, conferncies i múltiples activitats que projecta i des de fa uns anys recull sistemticament en una de les seves set pgines web.

D'aquesta forma, el centre treballa tant la "faceta presencial com la virtual", i valora molt positivament l'augment del 22% tant dels usuaris (1.034.812) com de les sessions iniciades (1.672.607) el 2018, explica Poch.

L'xit de la Biennal de Ciutat i Pensament celebrada a la tardor de l'any passat va provocar un increment de les visites a conferncies anteriors de la pensadora Judith Buttler, així com de visualització d'altres vídeos i continguts relacionats amb els feminismes, així com del canvi climtic.

Els continguts més demandats solen ser debats, cpsules, vídeos de festivals com el Primera Persona i el Kosmópolis sobre grans referents culturals, com Irvine Welsh i Lou Reed.

Així, s'ha passat de les 43.467 hores visualitzades durant l'any 2017 a les 68.594 de 2018, celebra Poch, que fa un balan positiu per no triomfal, convenuda que queden coses per fer.

De volum bolcat a les pgines del centre barceloní hi ha molt, i ara treballen en els "formats i les durades", prioritzant el contingut i, en parallel, versions més editades que serveixen de resum i aproximació a un contingut més llarg.

BLOGS I YOUTUBE

La difusió de posts en els blogs, així com de vídeos a les seves pgines o en YouTube, que s'interrelacionen amb altres similars, es treballa després a través de les xarxes socials com a Twitter, que és la "xarxa estavella" amb un 7,1% més de seguidors, amb 221.037, respecte als 206.330 de l'any anterior.

Instagram és una altra de les xarxes que el centre ha comenat a utilitzar de forma més intensa el 2018, gairebé duplicant el nombre de seguidors --de 25.947 a 50.289--, a causa que no s'havia treballat com a prioritria.

Un altre dels objectius és el de la internacionalització, i és que el 24,19% dels usuaris es troben fora d'Espanya i sumen un 38,65% més que l'any anterior, subratlla Poch.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés