Publicat 01/06/2016 11:20

Cau una xarxa que portava dones d'Albània a Barcelona per exercir la prostitució

BARCELONA 1 juny (EUROPA PRESS) -

Una operació conjunta dels Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana ha permès desarticular una organització criminal que captava dones a Albània per exercir la prostitució i les traslladava a Barcelona, on eren controlades i explotades.

Segons han informat els dos cossos aquest dimecres en un comunicat, s'ha detingut nou integrants --un d'ells menor d'edat i fill d'un altre arrestat--, i se'ls atribueixen els delictes de tràfic d'éssers humans amb finalitat d'explotació sexual, prostitució, lesions, amenaces, coaccions, tràfic de drogues, blanqueig de capitals i pertinença a organització criminal.

En arribar a Barcelona, eren assignades a un membre del grup, que feia les funcions de proxeneta i les vigilava per quedar-se amb els diners que no s'havien d'abonar a la xarxa; els assignaven una zona per treballar i, si no eren actives a l'hora de captar clients, les amenaçaven i multaven, i fins i tot no podien menjar mentre es prostituïen sense consentiment.

Estaven obligades a prostituir-se cada dia de la setmana sense excepció, en jornades de moltes hores i també en horari nocturn, sense importar el clima, que tinguessin la menstruació o estiguessin malaltes.

Durant la investigació es van detectar fins a set processos de captació de dones, dels quals no tots es van arribar a consumar, i una de les noies va arribar a Barcelona el mateix dia en què es van produir les detencions.

PAGAVEN FINS A 50 EUROS AL DIA

L'organització rebia entre 20 i 50 euros diaris de cada noia en concepte de seguretat, protecció, per l'assignació d'un carrer concret on prostituir-se i pel préstec de les despeses del viatge des d'Albània.

A més de la prostitució, l'organització també es dedicava al tràfic de drogues a petita escala, sobretot cocaïna: un dels membres era l'encarregat de la venda el detall i guardava els diners al pis d'una de les noies.

En els mesos que va durar la investigació, els agents van constatar que el líder de l'organització feia diversos enviaments de diners al seu germà a Albània, per un import total de 10.000 euros, utilitzant com a remitents els espanyols de la xarxa o les noies.

ESCORCOLLS

El 2 de maig, els agents van fer cinc entrades i escorcolls a Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat on, a més de detenir diversos dels investigats --set albanesos i dos espanyols--, van intervenir 7.100 euros, 100 paperines de cocaïna, 50 grams de cocaïna en roca i una gran quantitat de rebuts d'enviaments de diners a Albània.

Després de declarar en seu judicial, quatre dels detinguts van ingressar a la presó i s'ha decretat una ordre de prohibició d'acostament a 500 metres per a un d'ells del carrer Ferré Salado i adjacents, lloc on es prostituïen les víctimes.

La resta dels arrestats van quedar en llibertat amb càrrecs, i tot i donar l'organització per desmantellada, els Mossos no descarten fer més detencions en els pròxims dies.