BARCELONA 23 maig (EUROPA PRESS) -
La Càtedra Unesco sobre 'Pau, Solidaritat i Diàleg Intercultural' de la Universitat Abat Oliba (UAO) CEU de Barcelona presentarà aquest dijous a la seu de la Unesco a Ginebra (Suïssa) el primer estudi de conjunt sobre la contribució de l'ONU a la pau, ha informat la universitat en un comunicat aquest dimecres.
Es tracta d'un treball impulsat per la UAO CEU per encàrrec de la Unesco que analitza els més de 70 anys de l'ONU, la seva trajectòria en la promoció de la pau i efectua una tasca de síntesi de tots els instruments que disposa per a la construcció d'una cultura de pau, i s'integra al llibre 'El llarg camí a la pau. Cap a una cultura de prevenció'.
Aquesta publicació es presentarà el dijous a la Biblioteca de l'Oficina de les Nacions Unides a Ginebra a les 12.30 hores, en un acte en el qual intervindran el director general de l'Oficina de les Nacions Unides de Ginebra, Michael Moller; el titular de la Càtedra Unesco de la Banaras Hindu University, Prinyankar Upadhyaya, i el representant especial per a Síria de l'ONU, Ramzy Ezzeldin Ramzy.
També participaran el president de la 39 sessió de la Conferència General d'Unesco, Zohour Alaoui, i el que va ser relator del Grup de Treball sobre el Dret a la Pau, Christian Guillermet, mentre que moderarà el debat el director general adjunt per a les Ciències Socials i Humanístiques de la Unesco, Nada Al-Nashif.
A les pàgines del llibre es plasma el resultat de prop de tres anys d'investigació realitzat en el marc de la Càtedra Unesco a la UAO CEU, que també ha formulat una proposta amb línies d'actuació per al futur.
En la realització dels treballs que han donat llum a aquest llibre han treballat conjuntament l'ONU i les seves 32 fons, programes i agències especialitzades, una alineació d'institucions que permet al llibre donar una visió de conjunt sobre com l'entramat de les Nacions Unides afronta la qüestió de la pau, amb la qual cosa és la primera vegada que s'ofereix una perspectiva tan integradora.
A l'obra s'afronta la pau assumint que és un concepte que "no es limita a la mera absència de conflicte sinó que inclou qüestions com l'accés a l'educació, les desigualtats profundes, la pobresa severa i perllongada o la situació dels refugiats", ha observat la universitat.
Per a la coordinació dels treballs, la Càtedra Unesco de la UAO CEU, que està dirigida per la professora de Dret Internacional de la UAO CEU, Carmen Parra, ha comptat amb el suport d'un Comitè internacional d'experts, i en els últims mesos, aquest ha celebrat diverses reunions de treball a Barcelona, Nova York (els Estats Units) i Ginebra.