Publicat 13/02/2018 14:28

La Càtedra Gaudí impulsa la construcció d'un gran catàleg de l'obra de l'arquitecte

Juan José Lahuerta
EUROPA PRESS

BARCELONA 13 febr. (EUROPA PRESS) -

La Càtedra Gaudí de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha impulsat un projecte que té com a objectiu construir un "gran catàleg únic i hiperconectat" de l'obra d'Antoni Gaudí i els ensenyaments d'arquitectura i urbanisme dels segles XIX i XX, ha desvelat el director de la Càtedra, Juan José Lahuerta, aquest dimarts en roda de premsa.

La Càtedra Gaudí compta amb un fons de 147.000 documents, entre els quals es troben dibuixos, projectes, fotografies, objectes i bibliografia antiga de gran valor patrimonial, i l'Arxiu Digital Gaudí es posarà a la disposició d'investigadors i del públic en general en format en línia.

El fons de documents compta amb 50 dibuixos de Gaudí, set d'ells van ser fets per l'arquitecte durant la seva època d'estudiant, i són "quelcom excepcional", ha comentat Lahuerta, perquè al món hi ha molt pocs dibuixos de Gaudí, ja que es van cremar durant un incendi en el seu taller.

TRENCAR MITES

Aquests dibuixos d'Antoni Gaudí van ser creats en un moment de transformació de Barcelona i es va inspirar en les noves construccions de la ciutat per fer les seves creacions, motiu pel qual la Càtedra vol acabar amb la idea de Gaudí com a artista aïllat i aportar una "visió més científica" de l'arquitecte que trenqui amb la visió comercial actual, ha afegit Lahuerta.

La Càtedra Gaudí ha impulsat un pla que comença amb una "fase de xoc", ha dit Lahuerta, que es basa en la construcció d'un mapa que li permeti conèixer tots els documents que posseeix per passar a la seva catalogació i digitalització, que requereix un pressupost de 50.000 euros.

COL·LABORACIÓ AMB MUSEUS

L'entitat ha començat a dialogar amb museus, ja que prioritza la reducció de l'impacte que provoca la manipulació directa del material, la seva restauració i conservació, i és a punt de tancar un conveni amb un museu que exposarà algunes d'aquestes obres i destinarà una part del pressupost a la seva restauració.

El fons es compon d'un arxiu de dibuixos i projectes originals, un arxiu gràfic de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectes de Barcelona (Etsab), fons personals, fons fotogràfics, una col·lecció de mobiliari, una col·lecció de guixos i dos fons bibliogràfics, un d'especialitzat en Antoni Gaudí i un altre de la biblioteca de l'Etsab.

Contingut patrocinat