Publicat 18/5/2017 18:49:25 +02:00CET

Catalunya, "desconcertada" per l'encàrrec d'Educació a l'alta inspecció pels llibres de text

Recorda que fa temps que va desaparèixer l'informe favorable previ i apel·la al bon criteri dels docents

BARCELONA, 18 maig (EUROPA PRESS) -

El secretari de Polítiques Educatives de la Generalitat, Antoni Llobet, ha mostrat aquest dijous el "desconcert" de la Conselleria d'Ensenyament davant l'encàrrec del Ministeri d'Educació a l'alta inspecció per elaborar un informe sobre els llibres de text a Catalunya i altres comunitats autònomes.

En declaracions als mitjans, ha remarcat que aquest encàrrec --que el Ministeri no li ha comunicat-- arran de l'estudi del sindicat de professors AMES denota un desconeixement del marc normatiu, i ha recordat que fa anys que va desaparèixer l'informe favorable previ i es considera que hi ha una "professionalitat" dels responsables d'elaborar materials.

Ha afirmat que aquest encàrrec també mostra una "desconfiança" sobre la professionalitat i bon criteri dels docents, i falta de respecte cap al rigor amb el qual treballa el món editorial.

El secretari ha remarcat que no es pot partir d'una "presumpció de culpabilitat", i ha subratllat que els docents saben què escullen i existeix una inspecció educativa que treballa amb les direccions dels centres.

ETAPES EDUCATIVES

L'arrel de l'encàrrec de l'estudi és un informe del sindicat AMES 'Adoctrinament ideològic partidista en els llibres de text de Catalunya de la matèria Coneixement del mitjà' que sosté que en llibres de text a Catalunya "s'enalteix en l'excés les diferències entre els catalans i els ciutadans de la resta d'Espanya", existeix falta de referències a les institucions, entitats i normes compartides i es redueix els continguts del reial decret sobre Geografia i Història.

Ha afirmat que en els exemples concrets que han pogut aparèixer en els mitjans es denota una "voluntat de descontextualització", i ha assegurat que en l'àmbit de projecte educatiu de les escoles s'ha de tenir en compte tot el contingut del programa i la continuïtat de tota l'etapa educativa.

"Agafant una pàgina, tres o solament el llibre d'un curs estem maliciosament volent descontextualitzar", ha subratllat Llobet, per a qui a les escoles catalanes no es fa cap ús malintencionat de mitjans, materials o eines pedagògiques.

Ha lamentat que algú es pugui escandalitzar per tractar fonamentalment els elements més propers a l'alumne com, segons ell, ocorre en tots els llocs del món des del punt de vista pedagògic: "Si parléssim pedagògicament, no hi hauria soroll ni tremendisme, si parlem ideològicament i políticament es fa soroll i tremendisme".

El secretari de Polítiques Educatives ha contraposat que Catalunya parla de pedagogia mentre que "uns altres parlen d'adoctrinament", i ha remarcat que aquest tipus de denúncies estan ancorades en el passat i en les ideologies.

PACTE EDUCATIU

El secretari de Polítiques Educatives ha lamentat que la Conselleria s'hagi assabentat de l'encàrrec del Ministeri a l'alta inspecció pels mitjans de comunicació: "Per desgràcia, és un costum".

Així mateix, ha assegurat que si aquesta és la primera decisió del Ministeri d'Educació fruit dels treballs de la subcomissió al Congrés del Pacte per l'Educació "malament comença el Pacte Educatiu".