Publicat 14/12/2014 12:43

Catalunya crea una pàgina web per donar "visibilitat" a projectes d'escoles rurals

Té 357 centres rurals amb 15.427 alumnes

BARCELONA, 14 des. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat ha creat una pàgina web per donar "visibilitat" als projectes pedagògics de les escoles rurals catalanes, centres educatius amb entre 20 i 30 alumnes que s'ubiquen en pobles de menys de 3.000 habitants.

En una entrevista d'Europa Press, la directora general d'Educació Infantil i primària, Carme Ortoll, ha remarcat la importància de les escoles rurals perquè "dinamitzen" la vida del poble i tenen un model pedagògic i social que pot enriquir els centres ordinaris.

La pàgina recull experiències realitzades en els centres; notícies; recursos digitals; normativa; bibliografia, i el llistat de Zones Escolars Rurals (ZER) --aglutinen diversos centres pròxims-- i d'escoles rurals, a més de les seves respectives webs, entre d'altres continguts.

En el curs actual, hi ha 88 ZER que agrupen 294 centres amb 11.234 alumnes --que comparteixen projecte educatiu i recursos humans--, a més de 63 més de les anomenades escoles incompletes --no arriben a tenir una línia però s'autoproveeixen--, el que suma 357 escoles i 15.427 estudiants.

Catalunya ha perdut dos ZER en els últims tres anys, però ha incrementat el nombre d'escoles incompletes, al passar de 59 a 63 en el mateix període, el que s'explica perquè alguns centres han crescut d'alumnes i han sortit de les ZER, una decisió que s'estudia cas a cas en funció de l'evolució del mapa escolar.

"L'important és que en aquest curs no s'ha tancat cap escola", ha celebrat Ortoll, que ha reivindicat el paper de les escoles rurals.

La Conselleria vol ampliar els continguts amb noves iniciatives, i al començament de l'any preveu incorporar audiovisuals que mostrin com treballen a l'aula els professors amb experiència en aquestes escoles.

INTERACCIÓ AMB ELS ESTUDIANTS I L'ENTORN

Segons ha detallat, les escoles rurals tenen el mateix currículum i professorat que els col·legis urbans, però treballen de manera diferent perquè disposen de més "flexibilitat", ja que en una mateixa classe hi ha nens de diferents edats i cursos.

Això permet una major interacció i treball col·lectiu entre els estudiants, ja que els petits aprenen dels més grans i viceversa: "Els projectes de les escoles rurals són molt bons per a les ordinàries perquè ajuden a atendre la part individual i ensenyen a partir del treball en grup o evaluatiu".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés