BARCELONA 22 març (EUROPA PRESS) -
La consellera de Salut de la Generalitat, Alba Vergés, ha explicat que Catalunya ha comenat a utilitzar hotels com a mesura alternativa a l'allament domiciliari, ja que aquest diumenge 15 pacients de l'Hospital Vall d'Hebron han passat a un hotel de Barcelona.
En una entrevista en Catalunya Rdio recollida per Europa Press, la consellera ha explicat que aquesta mesura permetr allar a persones amb un domicili no adequat o "en el qual hi hagi persones vulnerables a les quals s'hagi de protegir", i permetr deixar espai als hospitals per a pacients de diversa consideració.
Vergés ha afirmat que hi ha "bastants centenars" de places d'UCI a Catalunya i ha concretat que s'estan construint més i que també ha augmentat la capacitat en la sanitat privada.
Sobre la compra de test anunciada aquest dissabte pel president del Govern central, Pedro Sánchez, la consellera ha explicat que no saben quantes unitats concretes arribaran a Catalunya i espera que arribin durant aquesta setmana, i que en funció de la quantitat es far "l'estratgia" per decidir a qui fer-li la prova.
Vergés ha reclamat que es suspengui l'activitat industrial com a Itlia: "Ho hem demanat fa dies, és imprescindible fer aix. Per qu millor d'aquí a tres dies que avui? El temps importa", i ha afegit que els experts diuen que com més aviat millor.
També ha dit que qualsevol ciutad que vulgui collaborar a fer entrega de material, que pugui produir-ho o conegui provedors pot posar-se en contacte amb el Govern a través de la web del Canal Salut: "Tothom cerca material, tot ser benvingut".