Publicat 10/06/2025 13:58

Catalunya activa l'alerta Inuncat per pluges intenses aquest dimarts a la tarda a 12 comarques

Alerta Inuncat
PROTECCIÓ CIVIL

BARCELONA 10 juny (EUROPA PRESS) -

Protecció Civil de la Generalitat ha activat l'alerta Inuncat per la previsió de pluges intenses a la meitat nord de Catalunya aquest dilluns a la tarda, i que podrien afectar unes 12 comarques de les províncies de Lleida, Girona i Barcelona, ha informat en un comunicat aquest dimarts.

El Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) ha detallat que hi pot haver precipitacions que superin els 20 litres per metre quadrat en 30 minuts entre les 14 i les 20 hores a les comarques Alt Urgell, Noguera, Solsonès i Pallars Jussà (Lleida); Bages, Berguedà, Lluçanès, Osona i Moianès (Barcelona) i Garrotxa, Ripollès i Selva (Girona), amb més intensitat al Berguedà i el Lluçanès (Barcelona).

Per aquest motiu, Protecció Civil demana precaució en les activitats a l'aire lliure i en la mobilitat, i recorda que és important no travessar rieres, barrancs, torrents ni cap zona inundable.

Contador