Avisa que Sánchez est "obligat" a fer complir aquesta decisió i si no ho fa pot incórrer en prevaricació
MADRID, 24 nov. (EUROPA PRESS) -
El president del PP, Pablo Casado, ha ofert aquest dimecres al cap del Govern central, Pedro Sánchez, els vots del Grup Popular al Senat per poder aprovar l'article 155 de la Constitució només "en l'mbit educatiu" i fer complir la sentncia del Tribunal Suprem sobre el 25% de les classes en castell a Catalunya si la Generalitat "es declara en rebellia". Segons el seu enteniment, el president de l'executiu ha de vetllar pel compliment d'aquesta decisió judicial i si no ho fa podria incórrer en "prevaricació".
Així s'ha pronunciat després que la sala contenciosa administrativa del Tribunal Suprem ha ems una providncia per la qual inadmet un recurs de la Generalitat de Catalunya contra la sentncia del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que constatava que a Catalunya "no s'havia garantit almenys el 25 per cent d'hores lectives en castell".
No obstant aix, el conseller d'Educació de la Generalitat, Josep Gonzlez-Cambray, ha demanat aquest dimecres per carta als directors dels centres educatius catalans que no canvin el seu projecte lingüístic docent: "Volem que continueu treballant exactament com fins ara".
LA GENERALITAT "DERIVA LA RESPONSABILITAT ALS DOCENTS"
En unes declaracions als mitjans, Casado ha advertit que la Generalitat "ja ha dit que no complir la resolució del Tribunal Suprem". "I a més, ho ha fet d'una manera molt irresponsable. Ha derivat la responsabilitat als docents", ha afirmat.
El cap de l'oposició ha recalcat que el president del Govern central est "obligat" a fer complir les sentncies dels tribunals, com aquesta decisió del Suprem sobre les classes en castell. "És la seva primera responsabilitat com a governant", ha emfatitzat.
Per aix, ha assenyalat que si la Generalitat es declara "en flagrant rebellia", Pedro Sánchez ha de fer "tot el que est al seu abast perqu es compleixi la resolució, fins i tot aplicar al Senat" l'article 155 de la Carta Magna, que fa que aquesta cambra pugui "aplicar les competncies que, segons el títol VIII li són prpies".