Actualitzat 31/05/2018 13:25

Càritas Barcelona veu "deficient" la RGC i demana que sigui compatible amb ajudes al lloguer

 M.Feu, S.Busquets, J.J.Omella I S.Bacardit
EUROPA PRESS

BARCELONA 31 maig (EUROPA PRESS) -

Càritas Diocesana de Barcelona veu amb preocupació la implementació "deficient" de la Renda Garantida de Ciutadania (RGC), davant la qual cosa reclama que es faci compatible amb les ajudes al lloguer, no comptabilitzant-les en els ingressos, com fa amb altres quantia, ha explicat aquest dijous el director de l'entitat, Salvador Busquets.

Han detectat casos d'antics beneficiaris de la Renda Mínima d'Inserció (RMI, coneguda com Pirmi) que cobren menys en passar a rebre la RGC, perquè l'anterior prestació era compatible amb ajudes al lloguer i la nova no, ha dit Busquets en la roda de premsa de presentació de la Memòria 2017 de Càritas Barcelona.

"Ens temem que s'està fent una aplicació molt restrictiva", ha afirmat la responsable d'Anàlisi social i incidència de l'entitat, Miriam Feu, que ha rememorat que segons les dades fetes públics --que ha qualificat de difícils d'aconseguir--, només es van aprovar unes 1.000 sol·licituds noves de les 61.000 que es van fer.

Contingut patrocinat