BARCELONA 19 març (EUROPA PRESS) -
El canvi climàtic suposa una amenaça per a les reserves de carboni de les prades marines més grans del món, segons alerta un estudi en què participen investigadors de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals de l'Universitat Autònoma de Barcelona (ICTA-UAB) al costat de científics d'Austràlia, Malàisia, EUA i l'Aràbia Saudita.
A l'estiu de 2010-2011, Austràlia occidental va patir una onada de calor marina sense precedents que va elevar la temperatura de l'aigua entre 2 i 4 graus per sobre de la mitjana durant més de dos mesos, la qual cosa va provocar la defoliació de l'Amphibolis antàrtica.
En el treball, que publica 'Nature Climate Change', alerten sobre les importants emissions de diòxid de carboni (CO2) provocades per la pèrdua d'aquestes prades de fanerògames marines, després del citat episodi en la badia de Shark Bay, un dels ecosistemes de prades marines més grans del món.
Durant els tres anys posteriors, la pèrdua hauria alliberat fins a 9 milions de tones mètriques de CO2 a l'atmosfera, en una quantitat que equival aproximadament a la producció anual de diòxid de carboni de 800.000 llars, dues centrals elèctriques de carboni i 1,6 milions d'automòbils durant 12 mesos.
Potencialment, va fer augmentar les emissions anuals estimades pels canvis d'usos del sòl a Austràlia fins a un 21%, segons els experts, que han recordat que aquestes prades marines van ser declarades Patrimoni de la Humanitat per la Unesco el 2014.