Publicat 12/12/2014 13:35

La campanya 'Mentida podrida' adverteix dels "enganys" de la publicitat alimentària

Jamón y queso, bocadillo de la merienda
CEDIDA

BARCELONA, 12 des. (EUROPA PRESS) -

L'ONG VSF Justícia Alimentària ha llançat la campanya 'Mentida podrida' per advertir dels "enganys" que s'amaguen en els anuncis alimentaris, amb eslògans com 'fet a casa', 'de temporada', 'tradicional' i 'natural'.

"La indústria s'apropia d'aquests tipus de reclams perjudicant pagesos, artesans i petites explotacions els productes dels quals sí tenen aquests atributs", ha advertit l'entitat en un comunicat aquest divendres.

'Mentida podrida' pretén cridar l'atenció sobre la "necessitat de tenir una normativa estricta que reguli i controli publicitat alimentària", a través de la identificació dels anuncis que utilitzen atributs falsos per fer els seus productes més atractius.

La campanya vol trencar amb mites i idees preconcebudes, com per exemple, "que un producte light engreixa menys, un aliment natural té menys additius, un casolà és artesà, un amb 'lactobacillus' millora les defenses, un batut de cacau enriquit amb calci és bo per als nens, i així fins a l'infinit".

La publicitat enganyosa és aquella que conté afirmacions o omissions explícites o implícites que és possible que dirigeixin malament un consumidor a fer una compra, i està prohibida expressament a través de la Llei General de Publicitat.

"Els últims anys, la publicitat d'aliments ha donat un gir apostant per destacar els aspectes saludables dels productes malgrat ser falsos en molts casos", ha advertit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés