BARCELONA 14 gen. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Educació de la Generalitat, Josep Gonzlez-Cambray, ha apostat per la "corresponsabilitat" entre famílies i escoles en l'educació sexoafectiva, el respecte per l'altre i la perspectiva de gnere.
Ho ha dit aquest dissabte en la XXX Jornada de reflexió del Consell Escolar de Catalunya (CEC) a Vilafranca del Peneds (Barcelona), en la qual també ha participat la consellera d'Igualtat i Feminismes, Tnia Verge, informa el Govern en un comunicat.
Cambray ha afirmat que "és l'escola qui ha de proporcionar les eines necessries perqu nens i joves s'apropin a l'educació sexoafectiva des del pensament crític i lliure".
D'aquesta manera, ha defensat que s'ha de potenciar l'acompanyament als docents, amb programes com Coeduca't i dotant-los de "material didctic que els ajudi a gestionar la realitat a l'aula, formació i sensibilització".
Verge ha reivindicat que "la coeducació és un principi fonamental del sistema educatiu que s'ha de desplegar en tots els centres, en totes les etapes, d'infantil a batxillerat".
I ha advocat per "una educació feminista per acabar amb els estereotips i les desigualtats de gnere, dins i fora les aules".