Publicat 30/10/2019 16:40

El CaixaForum explora el "vincle entre fotografia i ciutat" en aliana amb el Pompidou

Obra de Valérie Touve, 'Sense títol' en una exposició en el Caixaforum de Barcelona en collaboració del Centre Pompidou
EUROPA PRESS

Inclou 244 obres de Cartier-Bresson, Ray, Brassa, Doisneau, Catal-Roca i Pomés

BARCELONA, 30 oct. (EUROPA PRESS) -

El CaixaForum de Barcelona acull des d'aquest dijous i fins al 8 de mar l'exposició 'Cmera i ciutat. La vida urbana en la fotografia i el cinema' en la seva primera collaboració amb el Centre Pompidou de París (Frana), un assaig sobre el "vincle entre fotografia i ciutat" en un recorregut histric i temtic mitjanant la fotografia urbana entre 1910 i 2010.

En roda de premsa aquest dimecres, el comissari, Florian Ebner, responsable del Departament de Fotografia del museu francs, ha considerat que l'exposició és una autntica "obra collectiva", en qu té lloc un dileg entre els fotgrafs internacionals i els espanyols.

Mitjanant 244 obres de 80 creadors, l'exposició inclou obres d'Henri Cartier-Bresson, Paul Strand, Man Ray, Brassa, Robert Doisneau, William Klein, Joan Colom, Pilar Aymerich, Francesc Catal-Roca, Manel Armengol, Carlos Pérez de Fregues i Leopoldo Pomés, entre d'altres.

"ASSAIG VISUAL"

L'exposició és un "assaig visual" amb una lectura sobre la transició a la modernitat on all que per als primers fotgrafs resulta pintoresc, com el retrat de rodamons, s'intercanvia amb una fotografia més crítica, ha relatat.

A mesura que avana el segle "hi ha una aproximació més cida i corrosiva en comparació de com eren els anys 20 i 30", ha detallat el comissari, que ha organitzat l'exposició en deu mbits temtics.

El relat va des de l'eufria de la modernitat en els anys 20 amb les ciutats verticals fins a les ciutats globals i virtuals, una histria de cent anys que passa per escenes pintoresques i proletries de principis de segle, l'Espanya dels anys 30, el París humanista després de la Segona Guerra Mundial i la marginació moderna dels anys 60.

També retrata les ciutats rebels de la Guerra Freda, les ciutats com a escenari de cinema, les ciutats horitzontals d'extraradi i les ciutats reflexives que replantegen els seus espais.

Ebner ha destacat que l'exposició constata el camí "cap a una mica més crític", passant de les eufriques ciutats verticals de gratacels a ciutats horitzontals en qu és necessari redefinir l'espai públic.

La directora general adjunta de la Fundació Bancria La Caixa, Elisa Durán, ha destacat que aquesta exposició és la primera fruit de l'acord amb el museu, en un "veritable homenatge a la fotografia" que intenta explicar la histria del segle XX i principis del segle XXI mitjanant les ciutats de la m de la imatge.

Ha afegit que és un "homenatge" als fotgrafs clssics i de la modernitat, també als quals han trepitjat les grans ciutats americanes, per també a les persones, que han estat les actores de les grans ciutats.

Ha afegit que un dels atractius de l'exposició és la connexió entre fotgrafs catalans, espanyols, europeus i internacionals, i és la primera vegada que les colleccions del Pompidou s'exhibeixen amb relació a la de fotgrafs catalans i espanyols.

A part d'obres del Centre Pompidou, Durán ha destacat la presncia de colleccions de l'Arxiu Nacional de Catalunya, Foto Colectania, el Museu d'Art Contemporani de Barcelona (Macba), el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), el Centro de Arte Reina Sofía i el Museo Universidad de Navarra, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés