Publicat 30/10/2019 16:40:10CET

El CaixaForum explora el "vincle entre fotografia i ciutat" en aliança amb el Pompidou

Obra de Valérie Touve, 'Sense títol' en una exposició en el Caixaforum de Barcelona en col·laboració del Centre Pompidou
EUROPA PRESS

Inclou 244 obres de Cartier-Bresson, Ray, Brassaï, Doisneau, Català-Roca i Pomés

BARCELONA, 30 Oct. (EUROPA PRESS) -

El CaixaForum de Barcelona acull des d'aquest dijous i fins al 8 de març l'exposició 'Càmera i ciutat. La vida urbana en la fotografia i el cinema' en la seva primera col·laboració amb el Centre Pompidou de París (França), un assaig sobre el "vincle entre fotografia i ciutat" en un recorregut històric i temàtic mitjançant la fotografia urbana entre 1910 i 2010.

En roda de premsa aquest dimecres, el comissari, Florian Ebner, responsable del Departament de Fotografia del museu francès, ha considerat que l'exposició és una autèntica "obra col·lectiva", en què té lloc un diàleg entre els fotògrafs internacionals i els espanyols.

Mitjançant 244 obres de 80 creadors, l'exposició inclou obres d'Henri Cartier-Bresson, Paul Strand, Man Ray, Brassaï, Robert Doisneau, William Klein, Joan Colom, Pilar Aymerich, Francesc Català-Roca, Manel Armengol, Carlos Pérez de Fregues i Leopoldo Pomés, entre d'altres.

"ASSAIG VISUAL"

L'exposició és un "assaig visual" amb una lectura sobre la transició a la modernitat on allò que per als primers fotògrafs resulta pintoresc, com el retrat de rodamons, s'intercanvia amb una fotografia més crítica, ha relatat.

A mesura que avança el segle "hi ha una aproximació més àcida i corrosiva en comparació de com eren els anys 20 i 30", ha detallat el comissari, que ha organitzat l'exposició en deu àmbits temàtics.

El relat va des de l'eufòria de la modernitat en els anys 20 amb les ciutats verticals fins a les ciutats globals i virtuals, una història de cent anys que passa per escenes pintoresques i proletàries de principis de segle, l'Espanya dels anys 30, el París humanista després de la Segona Guerra Mundial i la marginació moderna dels anys 60.

També retrata les ciutats rebels de la Guerra Freda, les ciutats com a escenari de cinema, les ciutats horitzontals d'extraradi i les ciutats reflexives que replantegen els seus espais.

Ebner ha destacat que l'exposició constata el camí "cap a una mica més crític", passant de les eufòriques ciutats verticals de gratacels a ciutats horitzontals en què és necessari redefinir l'espai públic.

La directora general adjunta de la Fundació Bancària La Caixa, Elisa Durán, ha destacat que aquesta exposició és la primera fruit de l'acord amb el museu, en un "veritable homenatge a la fotografia" que intenta explicar la història del segle XX i principis del segle XXI mitjançant les ciutats de la mà de la imatge.

Ha afegit que és un "homenatge" als fotògrafs clàssics i de la modernitat, també als quals han trepitjat les grans ciutats americanes, però també a les persones, que han estat les actores de les grans ciutats.

Ha afegit que un dels atractius de l'exposició és la connexió entre fotògrafs catalans, espanyols, europeus i internacionals, i és la primera vegada que les col·leccions del Pompidou s'exhibeixen amb relació a la de fotògrafs catalans i espanyols.

A part d'obres del Centre Pompidou, Durán ha destacat la presència de col·leccions de l'Arxiu Nacional de Catalunya, Foto Colectania, el Museu d'Art Contemporani de Barcelona (Macba), el Museu Nacional d'Art de Catalunya (MNAC), el Centro de Arte Reina Sofía i el Museo Universidad de Navarra, entre d'altres.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.