Publicat 23/11/2020 09:04

CaixaBank lliurar 25.000 regals de Nadal a nens i nenes en situació de pobresa

Campanya solidria 'L'Arbre dels Somnis' de CaixaBank per Nadal de 2020
CAIXABANK

Collaboren CaixaProinfncia de Fundació "la Caixa", el programa Voluntariat de CaixaBank i 400 entitats

BARCELONA, 23 nov. (EUROPA PRESS) -

Les 4.000 oficines de CaixaBank a Espanya han obert aquest dilluns la quarta edició anual de la iniciativa 'L'Arbre dels Somnis', per la qual clients i empleats poden lliurar el regal que algun dels 25.000 nens i nenes en situació de vulnerabilitat hagin incls en una carta amb els seus desitjos per a Nadal.

Fins a l'11 de desembre es pot participar lliurant els regals demanats pels nens i nenes a qualsevol oficina de l'entitat, ja que és el primer any en qu s'implica tota la xarxa present en 2.000 poblacions, informa CaixaBank en un comunicat.

Un client o empleat pot demanar la carta d'un nen en qualsevol oficina, llegir les seves peticions i atendre les necessitats que requereixen. Durant les tres setmanes que dura la campanya, els participants poden lliurar el paquet en la mateixa oficina on van fer la gestió. Se li far arribar a aquest menor a través de l'entitat social que li dóna suport, grcies a una etiqueta identificativa que ho garanteix.

Hi ha 2,1 milions de nens i nenes espanyols en situació de pobresa (tercera major taxa de la UE després de Romania i Bulgria) segons Save the Children. El percentatge de menors afectats ha crescut un 15% a Espanya des de mar i, a tancament de 2020, un de cada tres podria veure's en aquesta situació.

La iniciativa, que enguany coincideix amb l'impacte de la crisi del coronavirus i l'agreujament de la pobresa infantil, compta amb la collaboració del programa CaixaProinfncia de la Fundació "la Caixa", el programa de Voluntariat de CaixaBank i més de 400 entitats de lluita contra la pobresa infantil de totes les autonomies.

'L'Arbre dels Somnis' mobilitzar milers de persones, entre entitats collaboradores, treballadors socials, voluntaris, empleats i clients, inclosos Creu Roja, Critas, Secretariat Gitano, Save the Children, serveis socials municipals i entitats locals.

La campanya es feia fins ara en part de les oficines retail de CaixaBank, i ara arriba a tota la xarxa de banca de particulars (hi ha oficines a tota població amb més de 10.000 habitants i gairebé totes les que en superen els 5.000), així com a 40 centres d'empreses i als de serveis corporatius de l'entitat.

ACCIÓ SOCIAL

Amb la collaboració entre Fundació "la Caixa" i CaixaBank, cada any més de 10.000 projectes reben un total de 45 milions d'euros de la Fundació per a més de 8.000 entitats socials d'Espanya.

Durant la pandmia, la Fundació ha destinat, a través de CaixaBank, 9,6 milions d'euros a 1.700 projectes relacionats amb el provement d'aliments, material sanitari i emergncies per donar resposta a les persones vulnerables més afectades per la crisi provocada per la covid-19.