Publicat 22/03/2015 13:00

CaixaBank comença dimarts a cobrar comissions en els seus caixers

Reunión Caixabank en Logroño
CAIXABANK

Altres grans entitats espanyoles estan estudiant seguir els seus passos

BARCELONA, 22 març (EUROPA PRESS) -

CaixaBank començarà a aplicar des d'aquest dimarts una comissió fixa de dos euros als no clients que extreguin diners dels seus caixers, independentment de si pertanyen a la mateixa xarxa de mitjans de pagament (ServiRed) i de la quantitat a retirar.

La resta de grans entitats espanyoles també estan estudiant cobrar comissions als no clients que utilitzin els seus caixers, i CaixaBank ha estat la primera a donar el pas, han informat a Europa Press fonts financeres.

La majoria de la resta d'entitats ha informat aquesta setmana als seus clients que a partir del dimarts 24 de març hauran de pagar la comissió de CaixaBank si acudeixen als seus caixers automàtics.

Fins ara, les entitats que compartien aliança a la xarxa de caixers --com ServiRed, 4B o Euro6000-- oferien als seus clients gratuïtat en la retirada d'efectiu de terminals de qualsevol dels bancs adherits, i s'abonaven entre les quals hi ha una taxa d'intercanvi de 0,65 euros per operació.

Tot i això, les grans entitats argumenten que aquest import és insuficient per cobrir les despeses de manteniment del seu parc de caixers automàtics.

CaixaBank disposa de més de 9.500 caixers --la xarxa més extensa d'Espanya--, mentre que Santander i BBVA disposen d'uns 7.000 en cada cas, i Bankia al voltant de 5.500.

INVERSIÓ EN INNOVACIÓ

Fonts de CaixaBank han explicat a Europa Press que la seva inversió en innovació és una forma de captar i fidelitzar clients, aportant-los un "valor diferencial" respecte a la competència.

A l'àmbit dels caixers, l'entitat va anunciar l'agost passat una inversió de 500 milions d'euros en deu anys per desplegar una nova generació de caixers automàtics en aliança amb Fujitsu.

Els nous caixers permeten la lectura 'contactless' de targetes, mòbils i altres dispositius compatibles; el reconeixement automàtic de bitllets, i l'ús d'unitats recicladores de bitllets, que faciliten la disponibilitat d'efectiu en els caixers i simplifiquen els processos de càrrega manual, entre d'altres novetats.

El 2013, els caixers de CaixaBank van donar servei a 7,5 milions de persones al mes, dels quals 1,5 milions de persones no eren clients de l'entitat, segons va indicar el banc l'agost de 2014.

LEGISLACIÓ

Des del 2011, les tarifes de les comissions bancàries són lliures i el Banc d'Espanya "no pot denegar el cobrament de comissions bancàries, ni limitar els seus imports", segons la normativa.

Així, les entitats poden posar els imports que desitgin excepte en determinades operacions bancàries en les que els imports estan limitats per llei, com succeeix amb la cancel·lació o amortització anticipada d'hipoteques a tipus variable, o de crèdits al consum.

La llei també recull que les comissions bancàries i les despeses han de respondre a serveis efectivament prestats o despeses, i que, en tot cas, l'entitat haurà d'informar personalment i per avançat del cost del servei, el que ja preveu CaixaBank per a la nova comissió al retirar efectiu en els caixers.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés