Actualitzat 14/05/2014 15:07

Cadascuna de les botigues Dia intentarà recaptar 2.014 quilos de menjar per als bancs d'aliments

BARCELONA, 14 maig (EUROPA PRESS) -

Cadascuna de les aproximadament 2.500 botigues Dia que hi ha a Espanya intentarà recaptar 2.014 quilos de menjar per als bancs d'aliments des d'aquest dimecres fins al 28 de maig, en el marc de la campanya 'Objectiu: 2.014 quilos de Cistelles Solidàries', impulsada juntament amb la Federació Espanyola de Bàsquet (FEB).

La iniciativa, que s'emmarca en la celebració a Espanya de la Copa del Món de Bàsquet Fiba del 30 d'agost al 14 de setembre, ha estat presentada aquest dimecres a Barcelona per l'exjugadora de bàsquet Elisa Aguilar, segons ha informat l'organització en un comunicat.

La FEB i Dia persegueixen fomentar un esport d'equip com el bàsquet i aconseguir menjar a través d'unes caixes de recollida col·locades a l'entrada dels establiments que simulen una cistella.

Les persones que participin en aquesta iniciativa solidària entraran en la rifa de material esportiu, samarretes o entrades per a la fase de preparació de la copa del Món.

Per a això, els participants hauran d'enviar fotografies seves encistellant aliments als perfils de Xarxes Socials de la FEB --a Twitter: @BaloncestoFEB-- amb l'etiqueta #SomosEquipo, o bé enviar idees sobre com minimitzar les restes alimentàries.

La campanya també té el suport de figures retirades del bàsquet internacional com són Jorge Garbajosa, Amaya Valdemoro, Fernando Romay i Isabel Sánchez, que s'han encarregat d'acostar la campanya a altres ciutats que seran seu de la copa del Món, com Madrid, Granada, Sevilla i Bilbao.

La FEB i Dia repartiran gairebé 14.000 pilotes promocionals de la Copa del Món de Bàsquet entre treballadors i clients a través de les diferents activitats i accions comercials que s'han posat en marxa entorn d'aquesta iniciativa, que persegueix com a últim fi aportar valor a la societat a través d'un esport d'equip com el bàsquet.

Conegudes firmes d'alimentació i logística com Unilever, Kellogg, Danone, Mahou, San Miguel, Central Lechera Asturiana, Mondelez International, Arrozúa i Cambra Arrossaire del Montsià han decidit formar part del projecte fent lliuraments de quantitats addicionals a les que finalment es recullin, mentre que Smurfit Kappa i CHEP s'encarregaran dels materials d'emmagatzematge i la distribució posterior dels productes als bancs d'aliments..




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés