Publicat 13/02/2015 13:56

Un de cada dos alumnes d'FP de grau mitjà abandona els estudis, segons CCOO

CC.OO.  Valora la FP
EUROPA PRESS

Ensenyament nega la xifra i al·lega que no existeix una taxa d'abandonament en aquests estudis

BARCELONA, 13 febr. (EUROPA PRESS) -

CCOO ha alertat aquest divendres que un de cada dos alumnes de Formació Professional (FP) de grau mitjà abandona els estudis, una situació que s'ha agreujat els últims anys per l'augment de les ràtios, que en alguns casos supera entre els 35 i 40 estudiants per aula.

En roda de premsa, el secretari general de CCOO Catalunya, Joan Carles Gallego, i el responsable d'FP de la Federació d'Educació de CCOO, Eduard Requena, han atribuït l'abandonament del 50% a un "error d'informació i orientació" de l'alumnat a l'ESO i a l'elevada ràtio d'estudiants, que dificulta poder treballar bé en classe.

Requena ha dit que en Secundària i grau mitjà hi ha d'haver una tutoria més individualitzada: "Si tenim només una hora de tutoria i 30 o 40 alumnes és impossible. Et veus obligat a posar un nivell i anar tirant".

A més, ha augurat que l'abandonament creixerà en els pròxims cursos perquè han detectat molt poc creixement en la taxa de graduació mentre ha crescut de manera exponencial el nombre d'alumnes d'FP: "Això ens fa témer que l'abandonament augmentarà", ha tancat.

Fonts de la Conselleria d'Ensenyament han negat que l'abandonament arribi al 50% en grau mitjà, i han argumentat que no existeix cap taxa per quantificar aquest fet.

"CAMPANYA DE MÀRQUETING"

Gallego ha afirmat que les mesures anunciades per la Conselleria d'Ensenyament en aquest àmbit són fum i "una campanya de màrqueting", ja que se centren a l'augment de la quantitat d'alumnes però no aposten per la qualitat de la formació, el que veuen amb preocupació.

"L'FP és un element estratègic de suport a les persones. Són eines que permeten el desenvolupament personal i la inserció laboral i social", ha esgrimit Gallego.

Segons Requena, l'FP ha perdut 5.000 places de professorat, mentre que des del 2009 el nombre d'estudiants ha crescut en un 78%, que s'han incorporat als estudis gràcies a l'augment de ràtios i als estudis a distància, que han crescut en unes 20.000 places en aquest període.

Respecte a l'acreditació de coneixements, ha lamentat que el 45% de les persones que treballen no tinguin reconegudes les seves competències, i ha criticat les convocatòries de la Conselleria per no ser "úniques i permanents", sinó puntuals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés