Publicat 04/06/2015 13:32

El CAC, "preocupat" perquè només un 15% del consum infantil de televisió és en català

El presidente del CAC Roger Loppacher y el vicepte.Salvador Alsius
EUROPA PRESS

BARCELONA, 4 juny (EUROPA PRESS) -

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, s'ha mostrat "preocupat" perquè un 15% del consum infantil de televisió és en català, respecte del 20%-22% del públic general, segons estimacions de l'organisme regulador.

A la presentació aquest dijous del primer número del Butlletí d'Informació sobre l'Audiovisual a Catalunya (BIAC), referent al primer quadrimestre de l'any, Loppacher ha evidenciat aquesta preocupació, "tant per les emissions com per l'audiència en català per a públic infantil".

El vicepresident del CAC, Salvador Alsius, ha constatat "el retrocés important i significatiu" en l'oferta en català de continguts per a nens i nenes fins a 12 anys, el que ha atribuït a la retallada de l'emissió del Súper3, que en el seu moment havia liderat l'audiència infantil a Catalunya, ha observat.

Segons recull l'informe del CAC a partir de dades de Kantar Media, els canals Clan (CRTV), Boing (Mediaset) i DisnneyChannel (Vocento) ocupen els primers llocs en la quota d'audiències infantils de 4 a 12 anys, seguides pel Súper 3/33 (CCMA).

"El Súper3 fa una bona oferta, però en castellà és molt més àmplia i l'audiència segueix l'oferta", ha dit Loppacher, que ha observat que l'audiència infantil d'entre 10 i 12 anys acudeix a segones pantalles.

Per fer front a aquesta situació, ha dit que buscaran solucions, ha assenyalat Loppacher, que ha remarcat que aquesta situació "és semblant a la d'altres organismes reguladors europeus", i ha citat el cas de Suïssa, que busca captar al públic fugat a segones pantalles.

La televisió és el mitjà de comunicació amb més penetració a Catalunya, ja que gairebé el 88% dels catalans veuen aquest mitjà, mentre que el públic de la ràdio supera el 62% i més del 71% de la ciutadania es connecta a internet diàriament.

A Catalunya, es consumeix una mitjana diària de quatre hores de televisió i s'escolta una hora i tres quarts de ràdio, segons dades de Kantar Media i EGM Baròmetre Catalunya.

OBJECTIU: "REFRESCAR XIFRES".

Com han destacat Loppacher i Alsius, el butlletí neix amb voluntat de "refrescar les xifres quatrimestralment" --com l'EGM-- perquè els estudiosos i experts manegin dades més recents i puguin analitzar millor les tendències.

Es tracta d'una forma d'ordenar les xifres compaginant el rigor i la intel·ligibilitat, al marge de l'informe anual que publica cada any el CAC sobre el sector.

L'eina reuneix xifres de televisió, ràdio, internet, publicitat, un apunt de consum infantil de televisió, així com l'àmbit 'Flaixos' sobre notícies destacades del sector en els mesos citats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés