Actualitzat 24/01/2020 14:00

El CAC, la Generalitat i la CCMA presenten una campanya per fomentar l'esport femení

El secretari de l'Esport del Govern, Gerard Figueras; el president del CAC, Roger Loppacher; la presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach; la presidenta de l'ICD Laura Martínez; l'esportista Laia Palau i la presentadora María Fernández.
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS

Mireia Belmonte, Laia Palau i Laia Sanz alcen la veu per tenir més presncia meditica

BARCELONA, 24 gen. (EUROPA PRESS) -

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), el Govern de la Generalitat i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) han presentat aquest divendres la campanya 'T'ho ests perdent' en la qual esportistes com Mireia Belmonte, Alexia Putellas i Laia Sanz alcen la veu per reclamar més atenció meditica per a l'esport femení i que l'audincia no es perdi la "meitat de l'espectacle".

Les cares i les veus d'aquesta campanya són la nedadora i medallista olímpica Mireia Belmonte, la pilot de motos i campiona del món d'enduro i trial Laia Sanz, la jugadora del Bara Femení Alexia Putellas, la internacional espanyola de bsquet Laia Palau i l'atleta María Vicente, que té el rcord del món de pentatló i heptatló Sub-18.

En els diferents 'clips' de la campanya publicitria, les cinc esportistes lamenten que l'esport masculí sigui prioritari, avui dia, en els mitjans i per aix es tapen la meitat del rostre per visualitzar que, si només es mira, llegeix o escolta esport masculí en els mitjans, els aficionats es perden "la meitat de l'espectacle".

Amb aquest lema ('Si no mires esport femení, t'ests perdent la meitat de l'espectacle') acompanyen els anuncis televisius i la falca de rdio que la campanya emetr entre aquest divendres 24 de gener i el 14 de febrer en els mitjans públics de la CCMA (TV3, Esport3 i Catalunya Rdio) així com a betevé, La Xarxa i els canals de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

L'objectiu de la campanya és promoure la presncia de les dones esportistes en els mitjans per avanar cap a la plena igualtat en la quota meditica, així com "trencar estereotips" i consolidar els referents esportius femenins entre el públic, inclosos els nens i nenes.

EUROPA PRESS, ENTRE ELS 86 MITJANS ADHERITS

A més, un total de 86 mitjans de comunicació, entre els quals Europa Press juntament amb les principals televisions, rdios, agncies de notícies i premsa generalista i esportiva, s'han adherit al document 'Compromís dels mitjans per impulsar l'esport femení', que pretén avanar cap a una "cobertura equilibrada" entre l'esport masculí i femení, i fomentar la presncia paritria de periodistes a les redaccions.

En la presentació hi han assistit la jugadora de bsquet Laia Palau --una de les 'capitanes' de la campanya--, així com l'alpinista i atleta de muntanya Núria Picas i diversos representants de clubs i federacions esportives de Catalunya, en un acte que s'ha celebrat a l'auditori de la Pedrera de Barcelona.

"Algú ha d'estar sota el focus per donar veu, la feina de les esportistes i el de les periodistes és important. Aquesta vegada m'ha tocat a mi. I crec que s'est avanant a donar visibilitat, ara hi ha nenes que volen ser jugadores de bsquet, en la meva poca ni sabia que es podia aconseguir", ha assegurat Laia Palau, jugadora de l'Uni Girona i internacional espanyola.

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, ha celebrat que després de mesos de feina la campanya vegi la llum: "Aquesta campanya és absolutament necessria i especialment oportuna. Pretén promoure la presncia de l'esport femení en els mitjans. Els últims temps s'hi ha fet un esfor per volem que sigui més intens".

La vicepresidenta i presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach, ha destacat el compromís ferm per la igualtat entre homes i dones i que els mitjans de la corporació siguin "respectuosos amb les dones" i reflecteixin els valors democrtics d'igualtat i respecte a la dona.

El secretari general de l'Esport de la Generalitat, Gerard Figueras, ha afirmat que tots els mitjans són responsables d'anar conscienciant la societat de la importncia de l'esport femení: "Hi ha cada vegada més empreses i institucions que fem passos endavant, com amb aquesta campanya, perqu l'esport femení vagi tenint més espais de representació".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés