Actualitzat 24/1/2020 13:00:59 +00:00 CET

El CAC, la Generalitat i la CCMA presenten una campanya per fomentar l'esport femení

El secretari de l'Esport del Govern, Gerard Figueras; el president del CAC, Roger Loppacher; la presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach; la presidenta de l'ICD Laura Martínez; l'esportista Laia Palau i la presentadora María Fernández.
DAVID ZORRAKINO - EUROPA PRESS

Mireia Belmonte, Laia Palau i Laia Sanz alcen la veu per tenir més presència mediàtica

BARCELONA, 24 gen. (EUROPA PRESS) -

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), el Govern de la Generalitat i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) han presentat aquest divendres la campanya 'T'ho estàs perdent' en la qual esportistes com Mireia Belmonte, Alexia Putellas i Laia Sanz alcen la veu per reclamar més atenció mediàtica per a l'esport femení i que l'audiència no es perdi la "meitat de l'espectacle".

Les cares i les veus d'aquesta campanya són la nedadora i medallista olímpica Mireia Belmonte, la pilot de motos i campiona del món d'enduro i trial Laia Sanz, la jugadora del Barça Femení Alexia Putellas, la internacional espanyola de bàsquet Laia Palau i l'atleta María Vicente, que té el rècord del món de pentatló i heptatló Sub-18.

En els diferents 'clips' de la campanya publicitària, les cinc esportistes lamenten que l'esport masculí sigui prioritari, avui dia, en els mitjans i per això es tapen la meitat del rostre per visualitzar que, si només es mira, llegeix o escolta esport masculí en els mitjans, els aficionats es perden "la meitat de l'espectacle".

Amb aquest lema ('Si no mires esport femení, t'estàs perdent la meitat de l'espectacle') acompanyen els anuncis televisius i la falca de ràdio que la campanya emetrà entre aquest divendres 24 de gener i el 14 de febrer en els mitjans públics de la CCMA (TV3, Esport3 i Catalunya Ràdio) així com a betevé, La Xarxa i els canals de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

L'objectiu de la campanya és promoure la presència de les dones esportistes en els mitjans per avançar cap a la plena igualtat en la quota mediàtica, així com "trencar estereotips" i consolidar els referents esportius femenins entre el públic, inclosos els nens i nenes.

EUROPA PRESS, ENTRE ELS 86 MITJANS ADHERITS

A més, un total de 86 mitjans de comunicació, entre els quals Europa Press juntament amb les principals televisions, ràdios, agències de notícies i premsa generalista i esportiva, s'han adherit al document 'Compromís dels mitjans per impulsar l'esport femení', que pretén avançar cap a una "cobertura equilibrada" entre l'esport masculí i femení, i fomentar la presència paritària de periodistes a les redaccions.

En la presentació hi han assistit la jugadora de bàsquet Laia Palau --una de les 'capitanes' de la campanya--, així com l'alpinista i atleta de muntanya Núria Picas i diversos representants de clubs i federacions esportives de Catalunya, en un acte que s'ha celebrat a l'auditori de la Pedrera de Barcelona.

"Algú ha d'estar sota el focus per donar veu, la feina de les esportistes i el de les periodistes és important. Aquesta vegada m'ha tocat a mi. I crec que s'està avançant a donar visibilitat, ara hi ha nenes que volen ser jugadores de bàsquet, en la meva època ni sabia que es podia aconseguir", ha assegurat Laia Palau, jugadora de l'Uni Girona i internacional espanyola.

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, ha celebrat que després de mesos de feina la campanya vegi la llum: "Aquesta campanya és absolutament necessària i especialment oportuna. Pretén promoure la presència de l'esport femení en els mitjans. Els últims temps s'hi ha fet un esforç però volem que sigui més intens".

La vicepresidenta i presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach, ha destacat el compromís ferm per la igualtat entre homes i dones i que els mitjans de la corporació siguin "respectuosos amb les dones" i reflecteixin els valors democràtics d'igualtat i respecte a la dona.

El secretari general de l'Esport de la Generalitat, Gerard Figueras, ha afirmat que tots els mitjans són responsables d'anar conscienciant la societat de la importància de l'esport femení: "Hi ha cada vegada més empreses i institucions que fem passos endavant, com amb aquesta campanya, perquè l'esport femení vagi tenint més espais de representació".