Publicat 16/03/2015 16:30

El CAC constata estereotips de gènere al 38,2% dels anuncis nadalencs de joguines

Recurso juguetes infantiles
EUROPA PRESS

BARCELONA, 16 març (EUROPA PRESS) -

El 38,2% dels anuncis de joguines que es van emetre per televisió a Catalunya en l'última campanya de Nadal tenien estereotips de gènere, segons ha constatat l''Informe sobre els estereotips de gènere en la publicitat de joguines durant la campanya de Nadal 2013-2014' del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

Tot i que aquesta xifra "és alta, suposa el nivell més baix de la presència d'estereotips de la sèrie de la que es disposen dades i que va començar el 2001", ha detallat aquest dilluns el CAC en un comunicat, en el qual ha concretat que s'han analitzat els anuncis emesos entre l'1 de novembre del 2014 i el 6 de gener d'aquest any a TV3, el Súper3/33 i 8TV.

L'anàlisi mostra que els anuncis de jocs socials són els únics que s'anuncien sense estereotips de gènere, i els que més en tenen són, per aquest ordre, els d''autopistes i accessoris', 'nines i accessoris', 'consoles i videojocs' i 'joguines electròniques'.

Del conjunt d'anuncis amb estereotips, el 59% són femenins i la resta masculins: els que més es repeteixen són 'nen que juga amb altres nens i no interacciona amb nenes' i 'nena que juga amb una nina'.

El pic màxim d'estereotips de gènere es va produir en la campanya de Nadal 2004-2005, amb el 50,4% sobre el total de les formes publicitàries que van veure els nens catalans.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés