BARCELONA, 3 maig (EUROPA PRESS) -
El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, ha valorat "molt positivament" la decisió de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) d'eliminar la publicitat de jocs d'atzar i aposta en línia a partir del 30 de juny, que l'organisme havia sollicitat.
La presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach, ho ha anunciat aquest divendres, després de la recomanació del CAC, a la llum d'un informe juntament amb el Collegi de Metges de Barcelona (Comb) que assenyala que un 45,3% d'aquest tipus d'anuncis en televisió s'emet en horari protegit, percentatge que en la rdio puja el 84,5%.
En declaracions a Europa Press, Loppacher ha reiterat la seva petició d'una regulació amb més normatives específiques aplicables al conjunt de l'oferta audiovisual.
"Ens preocupa molt l'impacte que la publicitat de joc i apostes online té en els menors d'edat", ha afirmat Loppacher, qui ha assenyalat que un 83,9% de la població es mostra favorable a prohibir o reduir aquest tipus de publicitat.
El CAC ha reiterat la seva petició de prohibir els anuncis de jocs i apostes en línia durant l'horari protegit; limitar els bons regal; prohibir la presncia de famosos en la publicitat, i una separació clara entre la narració d'un esdeveniment i la publicitat.