El 55,4% dels anuncis televisius s'emeten en horari protegit
BARCELONA, 21 febr. (EUROPA PRESS) -
El Consell de l'Audivisual de Catalunya (CAC) ha alertat de l'alta exposició dels menors a la publicitat de jocs i apostes, perqu el 70% dels vídeos quan es fa una investigació conté elements de risc, ha constatat en un informe.
Segons ha informat el CAC en un comunicat aquest divendres, els nens i adolescents estan "fortament exposats" a la publicitat de jocs i apostes tant en els mitjans com a Internet, en qu canals i vídeos, amb audincies en increment constant, hi permeten un accés totalment lliure.
Segons l'informe, a la rdio i televisió, les dades indiquen que hi ha hagut un augment notable de l'exposició dels menors a aquesta publicitat; en concret, el 55,4% dels anuncis televisius de jocs i apostes en línia s'emeten en horari protegit, deu punts més que l'any passat, quan representaven el 45,3%.
En el cas de la rdio, la concentració d'anuncis de jocs i apostes durant l'horari protegit és més elevada --el 80%--, i tot i que s'ha redut lleugerament en relació amb l'any passat, que era del 84,5%, s'ha consolidat l'esment durant les retransmissions esportives.
Quant als continguts vinculats al joc i les apostes a la xarxa, la majoria són també "de risc", perqu el 70% dels resultats quan es fa una cerca neutra --'apostes'-- a YouTube correspon a vídeos que contenen elements de risc.
Molts d'aquests vídeos contenen a més publicitat encoberta i compten amb audincies creixents: en només un any, dos dels canals dedicats exclusivament a jocs i apostes que es van analitzar en l'estudi han augmentat les subscripcions en un 175% i un 45%.
EN DEMANEN LA PROHIBICIÓ
El president del CAC, Roger Loppacher, ha demanat la prohibició dels anuncis de joc i apostes de 5 del matí a 1 de la matinada, i mesures per evitar l'exposició dels menors a la promoció de les apostes a Internet.
L'informe mostra que YouTube emet publicitat encoberta sobre apostes esportives amb enllaos directes a cases d'apostes i amb un discurs que banalitza la ludopatia; així mateix, identifica la presncia de menors en vídeos amb elements de promoció del joc.