Publicat 21/02/2020 16:52CET

El CAC alerta de l'alta exposició dels menors a la publicitat d'apostes

Seu del CAC (arxiu)
CAC - Archivo

El 55,4% dels anuncis televisius s'emeten en horari protegit

BARCELONA, 21 febr. (EUROPA PRESS) -

El Consell de l'Audivisual de Catalunya (CAC) ha alertat de l'alta exposició dels menors a la publicitat de jocs i apostes, perquè el 70% dels vídeos quan es fa una investigació conté elements de risc, ha constatat en un informe.

Segons ha informat el CAC en un comunicat aquest divendres, els nens i adolescents estan "fortament exposats" a la publicitat de jocs i apostes tant en els mitjans com a Internet, en què canals i vídeos, amb audiències en increment constant, hi permeten un accés totalment lliure.

Segons l'informe, a la ràdio i televisió, les dades indiquen que hi ha hagut un augment notable de l'exposició dels menors a aquesta publicitat; en concret, el 55,4% dels anuncis televisius de jocs i apostes en línia s'emeten en horari protegit, deu punts més que l'any passat, quan representaven el 45,3%.

En el cas de la ràdio, la concentració d'anuncis de jocs i apostes durant l'horari protegit és més elevada --el 80%--, i tot i que s'ha reduït lleugerament en relació amb l'any passat, que era del 84,5%, s'ha consolidat l'esment durant les retransmissions esportives.

Quant als continguts vinculats al joc i les apostes a la xarxa, la majoria són també "de risc", perquè el 70% dels resultats quan es fa una cerca neutra --'apostes'-- a YouTube correspon a vídeos que contenen elements de risc.

Molts d'aquests vídeos contenen a més publicitat encoberta i compten amb audiències creixents: en només un any, dos dels canals dedicats exclusivament a jocs i apostes que es van analitzar en l'estudi han augmentat les subscripcions en un 175% i un 45%.

EN DEMANEN LA PROHIBICIÓ

El president del CAC, Roger Loppacher, ha demanat la prohibició dels anuncis de joc i apostes de 5 del matí a 1 de la matinada, i mesures per evitar l'exposició dels menors a la promoció de les apostes a Internet.

L'informe mostra que YouTube emet publicitat encoberta sobre apostes esportives amb enllaços directes a cases d'apostes i amb un discurs que banalitza la ludopatia; així mateix, identifica la presència de menors en vídeos amb elements de promoció del joc.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés