Actualitzat 11/03/2015 11:02

Busquen suport massiu a Twitter perquè la paella tingui la seva emoticona

Emoticono de la paella
Foto: PROMOTORES DE LA INICIATIVA

VALÈNCIA, 11 Mar. (EUROPA PRESS) -

   L'humorista valencià Eugeni Alemany i l'empresa Arròs La Fallera han començat a donar suport a Twitter al fet que la tradicional paella tingui la seva emoticona a WhatsApp i, per aquesta raó, demanen l'ús massiu del 'hashtag' #PaellaEmoji aquest dimecres, amb l'objectiu que es converteixi en trending topic nacional i s'aprovi finalment la idea.

   La companyia arrossaire amb seu a Cadira premiarà el tuit més retuitejat amb un viatge a San Francisco. En aquest sentit, els promotors de la iniciativa apunten que Unicode "només aprova uns 50 emojis a l'any" i la paella "competeix contra milers de propostes".

   Un suport massiu al 'hashtag' i a la imatge són la "clau" que Alemany i la companyia valenciana asseguren haver descobert per aconseguir l'emoticona, després del seu viatge a San Francisco (EUA) del mes de febrer passat, en el qual van realitzar la "petició formal" i van parlar amb els "màxims responsables" de Whastapp per a Espanya i Unicode, el consorci format per Apple, Google, Microsoft, IBM i Adobe, entre d'altres, encarregat d'aprovar les noves icones.

   Durant la seva estada, el còmic i la marca valenciana d'arròs no van obtenir l'aprovació definitiva per a l'emoji de la paella, tot i que asseguren que han descobert "la via per aconseguir que un plat tan internacional i divers tingui representació en aquesta aplicació de missatgeria instantània tan popular".

   Per aquesta raó, insten a demostrar una "alta freqüència" d'ús del 'hashtag' i la imatge de #PaellaEmoji. "Només s'aproven uns 50 emojis a l'any i la paella competeix contra milers de propostes. Per tant, hem de mostrar a través de les xarxes socials que forma part de les nostres vides", ha destacat Anabel Ballester d'Arròs La Fallera.

#PAELLAEMOJI PARTY

   Per aconseguir-ho, Eugeni Alemany i La Fallera celebraran la #PaellaEmoji Party aquest dimecres fins a les 24.00 hores. Es tracta d'un "festa" a través de Twitter en la qual, a través de les raons que donin els usuaris de per què volen el #PaellaEmoji, "s'aconsegueixi ser Trending Topic Nacional".

   "L'objectiu és fer veure a Unicode, i al món sencer, que a Espanya en general, i a la Comunitat Valenciana en particular, necessitem l'emoji de la paella. Perquè no és just que un dels plats més coneguts en els cinc continents, icona de la gastronomia espanyola i un pilar fonamental de la cultura valenciana no sigui a Whastapp", ha apuntat Anabel Ballester.

   Per "estimular" la participació en aquesta iniciativa, el tuit més retuitejat i compartit, es premiarà amb un viatge a San Francisco amb les despeses pagades per repetir l'experiència viscuda el febrer. Unicode és qui decideix quins emojis s'inclouen al teclat dels dispositius electrònics.

   El comitè es reuneix dues vegades a l'any i les propostes acceptades es publiquen a mitjan estiu o mitjan febrer. Una vegada aprovat un emoji, es redissenya per adaptar-lo a les necessitats tècniques i tots els sistemes operatius han d'actualitzar-se per poder utilitzar-lo. Per aquesta raó adverteixen que des de la validació fins al seu ús "poden passar diversos mesos".

   La campanya a favor de l''emoji' de la paella va començar el desembre amb motiu de la II Edició de Lliurament de Distintius Wikipaella, associació sense ànim de lucre amb la qual col·labora La Fallera i la gala de la qual va presentar el còmic valencià Eugeni Alemany.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés