López afirma que va acceptar ser cap de Mossos amb el 155 per "un exercici de responsabilitat obligat"
BARCELONA, 15 juny (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Interior de la Generalitat, Miquel Buch, deixarà el fins ara comissari en cap dels Mossos d'Esquadra, Ferran López, fora de la nova estructura directiva del cos que s'està perfilant, després d'acceptar la seva renúncia com a màxim responsable operatiu de la policia catalana.
En una carta de López a tot el col·lectiu dels Mossos després de la seva renúncia, en la qual ha tingut accés Europa Press, el comissari explica que en la seva primera reunió amb Buch, el 4 de juny, li va comunicar la seva renúncia i que aquest la va acceptar deu dies després i li va expressar que en les properes setmanes li trobaria "un encaix en l'organigrama fora de la nova estructura directiva de la Prefectura".
López abandona el càrrec en considerar finalitzat l'encàrrec que va acceptar després de la destitució del major Josep Lluís Trapero com a cap del cos i que els Mossos passessin a dependre del Govern central en aplicació de l'article 15 de la Constitució.
"Aquesta acceptació va tenir a veure amb un exercici de responsabilitat obligat des de la posició que ocupava en l'estructura jeràrquica i pel meu profund respecte a l'organització", ha argumentat López, que afegeix que per la mateixa responsabilitat i respecte ha decidit renunciar.
Ha destacat que els seus vuit mesos de mandat ha exercit amb honestedat i professionalitat, i ha pres les decisions pensant en el que era millor per a l'organització policial davant les "condicions extraordinàriament difícils" que han hagut d'afrontar.
"INSOSPITADES TENSIONS"
En la seva missiva, ha agraït a tots els membres dels Mossos la seva feina i compromís amb la ciutadania "malgrat les insospitades tensions" a les quals han estat sotmesos.
"Espero que la ciutadania us continuï percebent propers, que continuï sentint el vostre caliu i que continuï sentint-se orgullosa de la seva policia", conclou.
Buch va acceptar aquest dijous la renúncia i ha encarregat al director general dels Mossos, Andreu Martínez, analitzar l'estructura del cos i el seu funcionament per proposar mesures per "reforçar i adequar l'organització policial amb la finalitat de garantir el millor servei a la societat catalana".
També ha demanat al comissari en cap de la Comissaria Superior de Coordinació Territorial, Miquel Esquius, i al comissari en cap de la Comissaria Superior de Coordinació Central, Joan Carles Molinero, que segueixin dirigint coordinadament aquests dos àmbits durant el període d'anàlisi.