Publicat 22/12/2018 16:37

Borràs inaugura la restauració del Monestir de Santa Maria de l'Estany (Barcelona)

La Consellera De Cultura, Laura Borràs, En El Monestir De Santa Maria D'estany
CONSELLERIA DE CULTURA

BARCELONA 22 des. (EUROPA PRESS) -

La consellera de Cultura, Laura Borràs, ha inaugurat aquest dissabte la restauració del Monestir de Santa Maria de l'Estany (Barcelona), que ha durat sis mesos, s'han centrat en el claustre, i ha permès ampliar la visita i la comprensió del monument.

En un comunicat aquest dissabte, la Conselleria ha informat que la restauració del claustre ha inclòs la millora del sistema de recollida d'aigües, la restauració de la columnata i l'adequació dels accessos.

Borràs, abans de visitar el claustre remodelat al costat de l'arquitecta Meritxell Iznaraja, ha afirmat que Catalunya i el seu patrimoni són la suma de tradicions, llengües, cultures diverses.

L'existència de filtracions d'aigua i la dificultat del manteniment dels canals havia provocat la presència d'humitats, floridures i despreniment de la capa superficial de la coberta, realitzada a força d'una estructura de formigó entre el 1981 i 1984.

Per garantir la impermeabilització s'ha substituït la coberta existent i s'ha col·locat un nou canal perimetral a l'extrem que recull totes les aigües i al mateix temps protegeix el conjunt de la columnata.

Aquest canal de xapa de coure aboca l'aigua mitjançant quatre gàrgoles, també de coure, en els nous pous de grava del pati, on també s'ha realitzat una nova xarxa de sanejament que connecta amb l'existent, i s'han substituït els xiprers per plantes aromàtiques.

La restauració de la columnata ha consistit en la neteja, consolidació i protecció de columnes, bases, capitells, impostes i muretes del conjunt, que ha comptat amb el seguiment del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya.

A més, s'ha construït una nova escala d'accés públic que connecta la zona visitable del museu, situada en la planta baixa, amb el sobreclaustre.

Contingut patrocinat