BARCELONA, 29 nov. (EUROPA PRESS) -
La consellera de Cultura de la Generalitat, Laura Borràs, ha assegurat aquest dijous sobre la investigació dels contractes de la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) quan ella la dirigia: "El que s'ha fet és absolutament legal i s'ha publicat al Portal de la Transparència i la ILC treballa amb tots els estàndards de qualitat", ha declarat als mitjans al Parlament.
Els Mossos d'Esquadra investiguen la presumpta divisió de contractes per encarregar tres llocs web sense cap concurs públic, que, segons 'El Periódico' sumen un valor de 45.550 euros i van ser encarregats a un antic col·laborador seu, segons consta al Portal de la Transparència de la Generalitat.
"Amb tota la contundència ho vaig dir i em reitero", ha dit Borràs en assegurar la legalitat de la seva gestió, i ha reiterat que aquestes dades s'han extret del Portal de la Transparència i que s'hi pot veure quins contractes són i com s'han adjudicat, i que no hi ha cap procediment no-ajustat al reglament.
Ha insistit que, si s'obté informació d'aquest web, "la resposta és clara, contundent i diàfana", perquè aleshores significa que la informació ha passat tots els filtres que requereix el mateix portal.
Sobre la petició de compareixença parlamentària per part de Cs, Borràs ha dit que els grups que l'han demanada tenen ganes contínuament que ella expliqui coses: "Les explico amb la màxima claredat i transparència".
"Si he de venir a explicar el que estic explicant als mitjans i que tothom sap, ho faré", ha afegit Borràs, que ha dit que acudirà al Parlament a explicar el que faci falta.
CONSELLER BUCH
Quan li han preguntat com va ser la conversa amb el conseller d'Interior, Miquel Buch, sobre la investigació de la ILC, ha sostingut: "Ni ell m'ha facilitat cap informació, perquè no la té, ni jo li he demanat una informació que ell no em pot donar".
"Hi ha un secret de sumari i per tant ell no m'ha facilitat cap informació perquè no la té, perquè no me la pot facilitar i perquè jo tampoc no la hi he demanat. Vull ser molt clara en aquest aspecte", ha dit Borràs.
Ha detallat que des de primera hora del matí d'aquest dimarts, quan la policia va entrar a les dependències de la Conselleria de Cultura --la ILC--, ella li va preguntar: "Els Mossos estan aquí. Em va dir 'No ho sé. És una policia judicial. Això és la instrucció d'un jutge i hi ha secret de sumari'. Punt i final de la informació que m'ha donat el conseller Buch perquè no me n'ha donat cap d'altra, no me la pot donar i jo tampoc no la hi vaig a demanar".