Publicat 14/03/2023 09:39

Bombers preveu estabilitzar l'incendi de la Selva del Camp (Tarragona) en les prximes hores

L'incendi forestal de Selva del Camp (Tarragona) ha afectat a una superfície d'unes 10 hectrees
BOMBERS DE LA GENERALITAT

Confinada una urbanització de la zona

TARRAGONA, 14 març (EUROPA PRESS) -

Els Bombers de la Generalitat preveuen estabilitzar l'incendi forestal que crema aquest dimarts a Selva del Camp (Tarragona) en les prximes hores, després que hagi afectat una superfície d'unes deu hectrees.

Segons ha explicat el cap operatiu dels Bombers, David Borrell, en una entrevista de Catalunya Informació recollida per Europa Press, el potencial de l'incendi era d'unes 200 hectrees.

"La situació encara no la podem donar per estabilitzada, per esperem fer-ho en les prximes hores. Prcticament ho tenim tot perimetrat", ha afirmat.

Els Bombers han decretat el confinament dels vens de la urbanització els Obagues i la restricció dels accessos a les pistes forestals de la zona, han explicat a Europa Press.

El foc afecta a una zona de difícil accés en els municipis Selva del Camp i Vilaplana (Tarragona) --un territori proper a la zona del Garamell-- i els serveis d'emergncies han rebut l'avís a les 2.38 hores d'aquest dimarts.

FORT VENT

Els Bombers han detallat a Europa Press que en el lloc hi actuaven 42 dotacions sobre les 9 hores d'aquest dimarts, totes elles terrestres, ja que el fort vent ha obligat a retirar els efectius aeris i l'helicpter bombarder que participaven en els treballs d'extinció.

La prioritat dels serveis d'emergncia ha estat la part superior del foc, ja que "hagués pogut obrir molt fcilment aquest incendi i assumir el potencial", ha dit Borrell.

Preguntat per les causes del foc, el cap de Bombers ha dit que les desconeixen.

Contingut patrocinat