BARCELONA 27 des. (EUROPA PRESS) -
Els Bombers de la Generalitat han atès 665 avisos i els de Barcelona han realitzat 276 serveis entre les 10.00 i les 20.00 d'aquest dimecres pel vent, que seguirà amb fortes ratxes fins al matí de dijous, especialment a Tarragona i cotes altes del Pirineus, per la qual cosa Protecció Civil de la Generalitat manté l'alerta del pla d'emergències Ventcat.
El vent bufarà amb menys intensitat però encara es podran registrar fortes ratxes i incidències; ha provocat la mort d'un home en Segur de Calafell (Tarragona), que ha perdut l'equilibri i ha caigut d'un balcó, ha recordat Protecció Civil en un comunicat.
El telèfon d'emergències 112 ha rebut fins a les 20.00 hores 1.175 trucades relacionades amb el vent, la majoria de les quals per caiguda d'arbres, cobertes i mobiliari urbà.
Les incidències s'han concentrat entre les 11.00 i les 16.00 hores, amb un pic màxim entre les 11.30 i les 12.00, mentre que s'han reduït notablement durant la tarda, ha detallat Protecció Civil.
Les ratxes màximes de vent registrades pel Servei Meteorològic de Catalunya han estat a Portbou (Girona), amb 141,8 quilòmetres per hora, i Puig Sesolles (Barcelona) --a 1.668 metres--, amb 107,6% quilòmetres hora.