Publicat 10/04/2018 08:56

El BOE publica la destitució de la directora de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya

Roda de premsa de l'exdirector de l'ISPC Annabel Marcos
PDECAT

MADRID 10 abr. (EUROPA PRESS) -

El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) ha publicat aquest dimarts la destitució d'Annabel Marcos i Villar com a Directora de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC) en virtut de la decisió adoptada en el Consell de Ministres del passat 6 d'abril i amb la competència que atribueix al Govern espanyol l'aplicació de l'article 155 de la Constitució.

La destitució va ser decidida pel Ministeri de l'Interior la setmana passada després de conèixer que Marcos va traslladar en un cotxe urnes per als centres de votació durant el referèndum il·legal de l'1-O, tal com constava en una de les actes que aquell dia van aixecar els Mossos d'Esquadra.

D'acord amb aquesta informació, avançada pel diari 'El Español', la també exdiputada de CiU i fins ara màxima responsable de la formació dels Mossos es va servir d'un vehicle model Seat Altea a nom d'una tercera persona per al trasllat de les urnes.

Va ser la mateixa policia autonòmica la que va localitzar el seu vehicle aquell dia i va confirmar que era ella, exparlamentària i alta responsable de la Conselleria d'Interior de la Generalitat, qui el conduïa i qui transportava almenys una de les urnes.

L'exdiputada de CiU les va entregar i va recollir després a Amposta (Tarragona), impedint que agents dels Mossos les decomissessin, segons una de les centenars d'actes que la policia autonòmica ha lliurat a l'Audiència Nacional després de la seva actuació durant l'1-O.

Encara que la decisió del Ministeri de l'Interior li va ser comunicada el passat 3 d'abril, és ara, amb la publicació corresponent en el Butlletí Oficial de l'Estat, quan es fa efectiva.

De fet, Marcos va oferir una roda de premsa aquest dilluns en la qual va criticar la destitució i va afirmar que es va produir sense que ningú no li preguntés per la veracitat d'aquestes informacions.

Segons va relatar, la decisió li va ser comunicada pel secretari tècnic d'Interior, qui li va explicar que el ministre Juan Ignacio Zoido havia perdut la confiança en ella.

Contingut patrocinat