Actualitzat 27/03/2023 13:05

El bisbe de Solsona (Lleida) presideix aquest diumenge una missa per demanar pluja davant la sequera

El bisbe de Solsona (Lleida), Francesc Conesa, presideix una missa per demanar pluja davant la sequera a Catalunya
MARC TRILLA - EUROPA PRESS

BARCELONA/LLEIDA 26 març (EUROPA PRESS) -

El bisbe de Solsona (Lleida), Francesc Conesa, ha presidit aquest diumenge una missa per demanar pluja davant la sequera a Catalunya, una cerimnia que ha tingut lloc a l'església de la Mare de Déu del Torrents-Parrquia de Corr, al Santuari de la Mare de Déu dels Torrents, al municipi de l'Espunyola (Barcelona).

L'eucaristia ha comenat cap a les 12.00 hores, ha tingut una durada d'una hora aproximadament i ha reunit uns 250 assistents, entre els quals l'alcalde de l'Espunyola, Albert Altariba.

En finalitzar la missa, els assistents han fet una processó encapalada per la Mare de Déu al voltant de l'església, un recorregut que ha durat uns 20 minuts.

En unes declaracions a Europa Press, el regidor de l'Ajuntament de l'Espunyola Eduard Perarnau ha destacat que aquesta és una iniciativa popular i venal que també es va fer el 2008, "60 anys després que es fes per última vegada".

Aquesta missa es fa després que aquest dimecres el Parlament va aprovar un decret llei per afrontar la situació d'excepcionalitat per sequera a Catalunya, i el mateix dia en qu el Govern ha ests el nivell 2 del pla Alfa de 18 comarques a 31 arran del risc elevat d'incendis.

Contingut patrocinat