Actualitzat 20/03/2012 15:18

El Bicing estarà patrocinat en bicicletes i estacions a final d'any

Ignasi Armengol (B:SM) Y La Teniente De Alcalde Sònia Recasens Con El Bicing
EUROPA PRESS

Aborda el 2013 amb un nou sistema tarifari amb abonaments en funció de l'ús


BARCELONA, 20 març (EUROPA PRESS) -

El servei públic de bicicletes de Barcelona, el Bicing, tindrà a final d'any un patrocinador que col·locarà la seva publicitat en diferents parts de la bicicleta i a les estacions, ha anunciat aquest dimarts la segona tinenta d'alcalde i responsable d'Economia, Sònia Recasens.

En roda de premsa quan el Bicing compleix el seu cinquè aniversari, ha explicat les novetats perquè sigui més sostenible econòmicament --el 2011 ha tingut un dèficit de 12 milions--, el que inclou un nou sistema tarifari el 2013 que crearà abonaments en funció de l'ús --ara hi ha un únic anual de 45 euros--.

El Bicing s'ha consolidat en uns 120.000 abonats, els desplaçaments dels quals aniran en augment, i, després de les queixes dels usuaris, es veuran millores en les bicicletes, com un nou fre més eficient, una empunyadura de fre i un parafang més robustos, i s'estudia un pneumàtic antipunxades.

La inclusió de publicitat és una decisió del nou govern de CiU i per la qual l'anterior encapçalat pel PSC mai va optar, i Recasens ha assegurat que no suposa modificar l'ordenança de publicitat dinàmica, tot i que haurà limitacions, com la impossibilitat de posar anuncis de begudes alcohòliques.

El consistori ja negocia amb marques, i la seva idea és trobar una "que vulgui lligar el seu nom al sistema del Bicing", que la tinenta d'alcalde ha defensat que s'associa a una marca d'èxit i prestigi, i no insegura.

PUBLICITAT BEN PRESENT

Per endavant, s'entreveu que la publicitat serà ben visible: en les bicicletes es col·locarà en el parafang, en el triangle entre el manillar i el seient, i en la part frontal hi haurà d'alguna entitat o institució sense ànim de lucre sense cost per a elles, com Càritas o el Banc dels Aliments, noms només a manera d'exemple.

S'aprofitarà que estigui elaborada amb elements reflectors per augmentar la seguretat de nit, i no es limitarà a les bicicletes, ja que hi haurà a les estacions, estant en els panells entre els ancoratges de les bicis, i fins i tot pintada a terra.

Davant de l'augment de desplaçaments, es pretén que les despeses totals no estiguin condicionades al nombre de viatges, el que ja s'està aconseguint, de manera que han augmentat un 20% els usos --aquest hivern s'ha arribat el rècord de 47.000/dia, 11.000 més que l'anterior-- però només un 1% els costos.

El 2013 s'aplicaran els nous abonaments, que permetran pagar per trimestre, tot i que el Bicing seguirà vetat al turista: serviran per distingir els usuaris esporàdics --que l'usin 10 vegades al mes-- dels assidus --fins a 15 al dia-- per fer-ho "més equitatiu i més just", si bé Recasens no concreta si augmentaran més les tarifes.

Recasens ha destacat que el Bicing és "un sistema eficient, sòlid i de referència internacional", i que en cinc anys ha registrat 53.896.219 usos i 138.928.372 quilòmetres recorreguts, i té 6.000 bicicletes i 420 estacions, que no es preveuen augmentar, i que en tot cas es podria traslladar alguna estació no sigui rendible.

Ha conclòs que el govern ultima una auditoria sobre els carrils bici, que podria presentar-se aquest mateix any, i que pot suposar actuar de manera "més contundent" en alguns perquè siguin més segurs, mentre que en altres n'hi haurà prou amb alguns retocs.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés