BERLÍN, 12 jul. (DPA/EP) -
El subministrament de gas de Rússia a Alemanya s'ha aturat durant 10 dies per unes tasques de manteniment planificades al gasoducte Nord Stream 1 del mar Bàltic, la qual cosa ha provocat encara més incertesa en l'economia més gran d'Europa sobre el subministrament d'energia.
"Esperem el millor i ens preparem per al pitjor", ha subratllat el ministre d'Economia alemany, Robert Habeck, després d'afegir que tothom qui sigui capaç d'estalviar energia contribuirà a la seguretat energètica europea.
A través del Nord Stream 1 --el conducte més important de gas rus a Alemanya-- ja s'havia reduït el subministrament de gas a prop del 40 per cent de la capacitat en les darreres setmanes. Això ha tingut un efecte dominó en el proveïment a altres països més occidentals.
Amb les tensions entre Europa i Rússia al punt més alt des de fa dècades per la guerra a Ucraïna, els funcionaris alemanys estan amoïnats per la possibilitat que el subministrament no es reprengui el 21 de juliol, un cop que s'hagin completat les tasques de manteniment.
Qualsevol interrupció del gas seria molt perjudicial per a la indústria alemanya, però Habeck ha subratllat que hi ha moltes altres opcions sobre la taula abans que calgui tancar els sectors industrials, com la construcció de terminals flotants de gas natural liquat.
Ara com ara, ha dit que, els legisladors pretenen omplir les instal·lacions d'emmagatzematge de gas abans de l'hivern. "Si no aconseguim obtenir més gas del mercat, haurem de reduir encara més el consum", ha assenyalat Habeck.
Les tasques de manteniment de 10 dies del Nord Stream 1 té per objecte comprovar, reparar o recalibrar el subministrament elèctric, els sistemes de seguretat contra incendis i de gas i certes vàlvules, juntament amb actualitzacions de programari.