Publicat 03/09/2020 12:41

Bargalló subratlla la funció comunitària de l'escola i diu que obriran amb "convicció"

El conseller Josep Bargalló, en l'acte d'inici de curs
@EDUCACIOCAT

BARCELONA, 3 set. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Educació de la Generalitat ha defensat aquest dijous la funció comunitria de l'escola, i ha assegurat que el 14 de setembre obriran els centres "amb tota la seguretat i convicció de fer el que s'ha de fer: defensar els drets dels alumnes".

En la clausura de l'acte d'inici de curs, que ha comptat amb una conferncia del pedagog Francesco Tonucci, Bargalló ha subratllat que l'obertura de les escoles té la voluntat de garantir el dret a l'educació i la socialització dels alumnes, com també el paper comunitari que tenen els centres.

Ha afirmat que, a més de crisi sanitria, també es produeix una crisi comunitria en la qual l'escola pot tenir una funció com el referent comunitari que ha de ser, "motor dels canvis i llavor de l'esperana".

Ha adms que hi ha temor en les famílies i docents i ha subratllat que el risc 0 no existeix, per ha afirmat que s'ha de transmetre que el risc a l'escola "és inferior a altres activitats que s'han fet durant l'estiu" perqu l'entorn és més segur.

Bargalló ha assenyalat que hi haur problemes, per que l'escola ser capa de trobar-hi solucions, i ha adms que la manera com s'ha organitzat el curs pot ser que canvi, "pot ser més lliure i menys restrictiva", tot i que tingui moments més restrictius.

El pedagog Francesco Tonucci ha apostat per engegar pactes educatius "més amplis i compartits" en els quals les responsabilitats es comparteixin entre les administracions, les escoles, les famílies i els alumnes.

S'ha decantat per crear "zones de respecte" al voltant de les escoles, que tallin el trnsit dels carrers adjacents, i ha demanat que els nens siguin protagonistes i no pas destinataris de les decisions.

Tonucci ha assenyalat que l'escola ha de ser un instrument que garanteixi la igualtat, en el qual a cada alumne se l'ajudi "a trobar la seva joguina" per desenvolupar les seves aptituds.

Respecte als efectes del confinament, ha demanat que s'ajudi els alumnes adonar-se "de qu van aprendre durant la quarantena", les experincies que van tenir i com n'és d'important no oblidar-ho.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés