Publicat 18/03/2014 14:27

Barcelona redueix un 5% les reclamacions però pugen un 32% les dirigides a entitats financeres

BARCELONA, 18 març (EUROPA PRESS) -

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (Omic) de Barcelona va registrar l'any passat 32.760 consultes --un 7,6% menys que l'any anterior-- i 8.400 reclamacions --5,4% menys--, tot i que les reclamacions sobre entitats financeres van augmentar un 32%.

Segons l'informe presentat aquest dimarts per l'Ajuntament, el descens de consultes i reclamacions s'explica per la disminució del consum en general i perquè les empreses ja solen oferir atenció al consumidor, mentre que relaciona l'augment de reclamacions a entitats financeres amb les participacions preferents i el deute subordinat.

Van passar de registrar-se 353 reclamacions dirigides a aquestes entitats el 2012 a 467 el 2013, tot i que les més freqüents van relacionades amb les telecomunicacions --es van registrar 2.917--, seguides pel sector serveis (789) i la compra d'electrodomèstics (572).

També destaca l'augment de les reclamacions a les empreses de revisió de gas --se'n van presentar 162-- per presumptament vulnerar els drets del consumidor i actuar de manera fraudulenta.

Del total d'usuaris de l'Omic l'any passat, el 54,46% eren homes i el 45,54% dones, i la franja d'edat que més sol·licita els seus serveis és la de 26 a 50 anys (49,83%), seguida de 51 a 65 (30,69%), els més grans de 65 (15,84%), i els joves menors de 25 en últim lloc (3,63%).

Per districtes, els ciutadans de l'Eixample i Sant Martí són els que més utilitzen el servei, i a més són les zones on hi ha més empreses i comerços objecte de reclamacions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés