BARCELONA, 13 oct. (EUROPA PRESS) -
La Barcelona Industry Week, organitzada per Fira de Barcelona, acollirà el Cyber Ethical Days, el primer congrés sobre ciberseguridad i hacking ètic que tindrà lloc els dies 17 i 18 d'octubre amb l'objectiu d'"animar a les empreses que s'anticipin als riscos i dissenyin unes polítiques i protocols de protecció davant qualsevol ciberatac".
En un comunicat aquest dissabte, Fira de Barcelona ha informat que el palau 8 del recinte de Montjuïc serà seu de l'esdeveniment, en què s'advertirà de la necessitat de les empreses de "disposar d'unes comunicacions fiables i segures en qualsevol sistema connectat a Internet".
Segons dades de l'informe 'La ciberseguretat a Catalunya' de l'agència Acció de la Generalitat de Catalunya --que es presentarà en aquest esdeveniment--, el 40% dels ciberataques causa la interrupció de les operacions i la facturació, mentre que un 39% provoca la pèrdua d'informació confidencial.
En els últims anys s'ha estès el hacking ètic --que analitza els programes informàtics de les empreses per determinar el nivell de seguretat dels seus sistemes-- i companyies que desenvolupen solucions de ciberseguridad i experts participaran en la primera edició de Cyber Ethical Days, organitzat per Fira de Barcelona amb la col·laboració de la consultora Light Eyes.
Hi haurà una conferència principal a càrrec de la representant de l'Agència de la Unió Europea per a la Seguretat de les Xarxes i la Informació (Enisa) Christina Skouloudi, quatre taules rodones sobre assumptes com la protecció de la informació en el sector de la salut, la innovació en ciberseguridad, ciberdelitos financers i ciberseguridad permanent en l'entorn industrial, i intervindran també entitats com el Parc Taulí de Sabadell (Barcelona), bancs com Caixabank i empreses com Aigües de Barcelona, entre unes altres.
Tant en els workshops com en les Industry Sessions previstes, companyies com Cisco, Fortinet-Arrow, Hornetsecurity, IBM, Telefónica, T-Systems, S21Sec o Symantec presentaran les seves solucions en ciberseguridad.