Publicat 09/01/2014 13:46

Barcelona elimina les llistes d'espera en el servei de teleassistència

Servicio de teleasistencia '+60'
DAVID EMPSON/TUNSTALL TELEVIDA

Incorpora pastilles, geolocalitzadors i dispositius perifèrics per atendre als usuaris

BARCELONA, 9 gen. (EUROPA PRESS) -

El servei de teleassistència de l'Ajuntament de Barcelona per a persones grans i dependents ja no té llistes d'espera i atén gairebé 68.000 usuaris respecte dels 50.000 de fa dos anys.

Així ho han explicat en roda de premsa l'alcalde, Xavier Trias, i la quarta tinenta d'alcalde, Maite Fandos, que aquest dijous han visitat les dependències de Tunstall Televida, l'empresa que gestiona aquest servei.

Han explicat que, després d'haver aconseguit eliminar la llista d'espera, ara el repte que es marquen és donar noves prestacions als usuaris i emprendre nous projectes; entre els quals hi ha l'Easy Tablet, una iniciativa que ha distribuït en fase pilot 15 pastilles a cuidadors de persones dependents, per evitar el seu aïllament social.

Un altre projecte és un localitzador personal per a persones que pateixen malalties neurogeneratives en fase inicial, que mitjançant la geolocalització permet conèixer la ubicació exacta d'un usuari quan surt al carrer.

D'aquests localitzadors, ja hi ha operatius 218, dels quals 207 han estat subvencionats per l'Ajuntament de Barcelona, perquè els seus ingressos mensuals són inferiors a 850 euros.

A més, s'han començat a incorporar nous serveis de teleassistència: quatre dispositius perifèrics que permeten detectar possibles fugues de gas butà i natural, de fum i foc; controlar l'obertura de portes, i controlar la mobilitat d'un usuari, respectivament.

SENSE EL SUPORT DE L'ESTAT

Fandos ha destacat que en poc més de dos anys, l'equip de govern municipal ha aconseguit complir un dels principals objectius que es va proposar a començament de mandat: acabar amb la llista d'espera en aquest servei, que a mitjan 2011 era de 5.000 persones.

Això ho ha fet malgrat que en l'any passat, l'Estat va deixar d'aportar per a aquest servei 3,7 milions d'euros que fins avui destinava: "Fem aquest servei de manera gratuïta, sense copagament", a diferència del que passa en altres localitats, ha posat en valor l'edil.

El pressupost que té el servei és de 20 milions en dos anys i utilitza a més de 200 persones, que emeten mensualment més de 6.000 trucades al dia de mitjana --els usuaris reben un mínim de dues trucades mensuals-- i reben 1.800.

A més, s'ha incrementat el nombre d'unitats mòbils repartides per la ciutat, el que garanteix que en menys de 30 minuts, s'aconsegueix atendre les 159 trucades per emergències o requeriments dels usuaris que rep diàriament aquest servei de mitjana.

Trias ha destacat que la teleassistència no només serveix per atendre urgències i controlar els usuaris, ja que també té una vessant més social i Fandos ha detallat que "als usuaris se'ls truca pel seu aniversari i també al Nadal per felicitar-los les festes" i a vegades és l'única trucada que reben.

Segons l'alcalde, el fet que Barcelona sigui "la capital dels mòbils" també es reflecteix en la universalització de prestacions com l'assistència, una política pública que s'impulsa malgrat que s'hagin reduït a zero el suport econòmic de l'Estat a aquest projecte.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés