EDUARDO PARRA/EUROPA PRESS
MADRID 4 jul. (EUROPA PRESS) -
La ciutat de Barcelona acollirà el proper 8 d'octubre el tercer fòrum regional de la Unió pel Mediterrani (UpM), 10 anys després de la cimera inaugural que va tenir lloc a París, segons ha anunciat al Congrés el ministre d'Afers exteriors, UE i Cooperació, Josep Borrell.
A aquesta cita estan convocats 43 ministres d'Afers exteriors de la UE i de la ribera sud del Mediterrani.
Barcelona seria l'any 2010 la seu de la segona cimera de la UpM, però va ser cancel·lada, en dues ocasions, pels problemes derivats del conflicte entre Israel i Palestina.
"Cal donar un nou impuls a una Unió pel Mediterrani que es veu afeblida", ha dit Borrell davant la Comissió d'Afers exteriors del Congrés. A la seva manera de veure, els veïns mediterranis "es queixen amb raó" de l'abandonament d'aquest projecte.
La UpM, llançada pel llavors president francès, Nicolás Sarkozy, pretén impulsar la pau, la seguretat, la cooperació i el creixement a l'espai euromediterráneo, partint del patrimoni de l'anomenat Procés de Barcelona, impulsat alhora per Espanya durant la seva presidència de la UE l'any 1995 i que, igual que el seu hereu, es va veure molt obstaculitzat pel problema entre àrabs i israelians.