Actualitzat 02/12/2020 17:49 CET

Bàrbara Mestanza tracta l'abús sexual al Temporada Alta de Girona

Escena de l'obra 'Sucia' de Bàrbara Mestanza.
TEMPORADA ALTA - Archivo

La companyia El Conde de Torrefiel ofereix una obra per a un únic espectador

GIRONA, 2 des. (EUROPA PRESS) -

L'actriu i dramaturga Bàrbara Mestanza porta l'obra 'Sucia' al Festival Temporada Alta de Girona, un muntatge que parla de l'abús sexual i es basa en una experiència personal, que focalitza tant l'experiència que va viure la víctima com la manera en què la percep la societat.

Segons ha explicat Mestanza en una roda de premsa telemàtica aquest dimecres: l'obra sorgeix de quan es va plantejar "per què no vaig fer res, per què de vegades no fem res i, sobretot, per què aquest home sí que ho va fer".

Així, compta amb dues línies narratives: d'una banda és una història d'investigació que fa la protagonista, que parla amb expertes en la matèria -- entre les quals hi ha una periodista, una psicòloga, una sexòloga i una experta de gènere-- i, de l'altra, mostra què passa quan s'inverteixen els rols en l'abús i l'home es converteix en la víctima.

Segons ella, aquesta inversió per les dones suposa una experiència catàrtica perquè veuen un home patint el que, segons Mestanza, pateixen la majoria d'elles, però alhora senten ràbia i pena quan veuen que un home "utilitza la seva veu per explicar una història que els pertany".

Els protagonistes són Mestanza i Nacho Aldeguer, i l'obra es podrà veure en una funció única aquest dissabte a la Sala La Planeta de Girona.

'SE RESPIRA EN EL JARDÍN COMO EN UN BOSQUE'

Alhora, el Centre Cultural La Mercè de Girona acollirà aquest cap de setmana l'obra 'Se respira en el jardín como en un bosque' de la companyia El Conde de Torrefiel, formada per Tanya Beyeler i Pablo Gisbert, un "exercici escènic d'una sola persona" de 35 minuts de durada.

Beyeler ha explicat que l'obra endinsa l'espectador en un bosc simbòlic, en el qual ocupa el rol d'actor i d'espectador consecutivament, per generar una reflexió sobre el teatre en la qual sorgeixen preguntes sobre "com es comprèn la realitat, qui és capaç de construir-la i per què ens encanta observar en silenci".

Ha explicat que es tracta d'una proposta molt senzilla, molt depurada, i que tot i que segons ella no és d'un gran intel·lectualisme "té la intenció de portar el teatre a la seva mínima i màxima expressió".

SONOMA

El festival també ha programat la creació del coreògraf Marcos Morau per a la companyia La Veronal, 'Sonoma', una obra inspirada en l'univers del cineasta Luis Buñuel, que és una ampliació d'una peça que Morau va presentar per al Ballet de Lorraine titulada 'Le Surrealisme au service de la Révolution'.

L'obra "parteix de la necessitat de l'ésser humà de tornar a l'origen, al cos, quan està al límit de la experiència" i es podrà veure a través de la programació a distància --en línia-- fins aquest diumenge.

el més llegit

  1. 1

    Iceta rep la cartera i garanteix el seu compromís amb la Constitució

  2. 2

    Mor un motorista en un accident a l'N-II a Vilassar de Mar

  3. 3

    La Farga de l'Hospitalet de Llobregat inicia una reforma amb un pressupost de més d'11 milions d'euros

  4. 4

    Les sales de concerts troben "incoherent" poder-se saltar el confinament municipal

  5. 5

    CCOO assegura que l'ERO de Girbau és "il·legal" i anuncia mobilitzacions

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés